بردسکن- مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از فعالیت هزار و ۳۴۷ آموزشگاه شاهد در سطح کشور خبرداد.

هزار و ۳۴۷ مدرسه شاهد در کشور فعال است

دکتر محمد رضا رزاقی در حاشیه اولین یادواره ۶۴ شهید معلم و دانش آموز شهرستان بردسکن به خبرنگار ما گفت: ابتدا خوشحال هستم که در اولین سفر استانی خود به خراسان رضوی توفیقی شد که در مراسم یادواره شهدا شرکت کنم که حقیقتا  در نوع خود بی نظیر  بود و از همه مهمتر  صداقتی که در برگزاری این یادواره بود و همه  پای کار بودند تا این یادواره با شکوه  هرچه تمام تر برگزار شود. 

وی رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل شاهد و امور ایثارگران را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان اعلام کرد و گفت:دراین رابطه مدارس شاهد بهترین پایگاه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: ما باید در راه تعمیق باورهای دینی فرزندان شهدا و ایثارگران تلاش کنیم و الگوی عملی ما در این مسیر، رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش پرورش در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه و رسالت ذاتی در کنار آموزش است، یادآورشد: باید تلاش کنیم تا روحیه ایثار و از خود گذشتگی دوران دفاع مقدس را دوباره در دانش‌آموزان احیا کنیم.

رزاقی گفت: امروز  باید جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا را با اجرای طرح های شهید پژوهی و  راوی گری در سطح مدارس دانش آموزان ترویج کنیم تا نسل چهارم انقلاب در جریان  رشادت ها و ایثارگری های شهدا قرار بگیرند.

وی اظهارداشت: پیش ازاینکه بخواهیم در راستای توسعه مدارس شاهد درکشور حرکت کنیم بحث کیفیت بخشی مدارس شاهد یکی از برنامه ها و الویت های اداره کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش است  که بتوانیم قابلیت و استعدادهای دانش آموزان را در مدارس به عنوان یک نماد و الگو آن را شناسایی  کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.