مشهد- در آستانه فرا رسیدن روز زن، تمبرهای ویژه ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

تمبرهای ویژه میلاد حضرت فاطمه(س) در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ولادت حضرت زهرا اطهر(س) و روز زن، برای اولین‌ بار در تاریخ پست ایران، تمبر ویژه این روز را در شمارگان دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه، در ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ منتشر کرد.

محمدحسین یزدی‌نژاد ادامه داد: در تصویر این تمبر، حضور بانوان سلحشور ایرانی در صحنه‌های انقلاب و راهپیمایی‌های بزرگ به‌چشم می‌خورد.

وی اضافه کرد: از دیگر موضوعات و عناوین تمبرهای منتشر شده به این مناسبت خجسته می‌توان به مادران، همزمانی حضور در صحنه و تربیت فرزندان، پشتیبانی و کمک‌رسانی در پشت جبهه‌های حق علیه باطل، کرامت و حفظ حجاب در بانوان ایران اسلامی، مادر و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و...، اشاره کرد.

یزدی‌نژاد بیان کرد: همچنین به مناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه(س)، در بین سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۸۸، در هشت نوبت، در مجموع ۱۳ میلیون و ۷۲۴ هزار قطعه تمبر توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران چاپ و منتشر شد.

وی افزود: این تمبرها که برای نخستین‌ بار در جهان اسلام، قداست این روز بزرگ را گرامی داشتند و به‌نام دخت گرامی رسول اکرم(ص) چاپ شدند، در بین مجموعه‌داران کشورهای مختلف جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی طرفداران بسیاری پیدا کرده، چنانکه مجموعه‌داران کشورهایی همچون لبنان و نیجریه برای تهیه آن تلاش فراوان کردند.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی گفت: با وجود قداست و مقام زن در اسلام و اهمیت موضوع ولادت حضرت زهرا(س)، تمبری با این موضوع پس از سال ۱۳۸۸ در کشور منتشر نشد.

وی خاطرنشان کرد: این گنجینه به مناسبت‌های مختلف مانند بزرگداشت و ولادت اشخاص برجسته ملی و مذهبی و همچنین رویدادهای فرهنگی و هنری، آثار ارزشمند و نفیس خود را در معرض دید اهل فرهنگ و هنر قرار می‌دهد.

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان در ایام نوروز ۱۳۹۶، همه روزه به جز سیزدهم فروردین، از ساعت ۸ تا ۲۰ و ۴۵ دقیقه می‌توانند از گنجینه تمبر، اسکناس و سکه واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی دیدن کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.