ایلام - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام با بیان اینکه بارش ها تا اواسط هفته جاری به صورت پراکنده و رگباری ادامه خواهد داشت، گفت: اوج بارش ها از امشب آغاز خواهد شد، توصیه می شود مردم از استقرار و تجمع در بستر و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

مسافران نوروزی در بستر و حاشیه رودخانه ها تجمع نکنند

به گزارش قدس آنلاین، علی پالیزبان با اشاره به نقشه های هواشناسی گفت: بتدریج با نفوذ سامانه ناپایدار به آسمان استان شرایط برای وقوع ناپایداری ها تا اواسطه هفته جاری به صورت پراکنده فراهم شود.
وی افزود: اگر چه فعالیت این سامانه فردا یکشنبه (روز طبیعت) تضعیف می شود اما به علت رطوبت منطقه احتمال بارش های بهاری وجود دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: اوج بارش ها امشب بوده که احتمال آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد وسائل نقلیه به خاطر شدت بارش ها وجود دارد.
پالیزبان تاکید کرد: به علت وزش باد شدید احتمال نفوذ گرد و غبار به آسمان برخی مناطق استان بویژه شهرهای مرزی از امروز تا دوشنبه هفته جاری نیز دور از انتظار نیست.
استان ایلام در سال بارشی ۹۶ - ۹۵ نسبت به سال گذشته با کاهش محسوس نزولات جوی همراه بود و سالی کم بارش و خشک سال را پشت سر گذاشت که البته از ابتدای امسال تاکنون شاهد بارش های ممتدی بوده است.
شهر ایلام از ابتدای فصل بارش تاکنون شاهد ۳۴۱ میلی متر بارندگی بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۲۶ درصد کاهش بارندگی داشته است.
در میان مناطق مختلف این استان شهر ایوان با بیش از ۵۱۷ میلی متر بیشترین بارندگی و مهران با ۱۲۵ میلی متر کمترین میزان بارش ها را از ابتدای فصل بارش تاکنون به خود اختصاص داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.