مشهد- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خراسان رضوی ظرفیت اشتغالزایی ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر را در بخش پوشاک دارد.

خراسان رضوی ظرفیت اشتغالزایی ۶۰ هزار نفر در بخش پوشاک را دارد

 به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی در برنامه تلویزیونی گفتگو از شبکه خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی ۶۰ هزار نفری بخش پوشاک در این استان گفت: انستیتو پوشاک، کفش و چرم را در اواخر سال ۹۳ در خراسان رضوی راه اندازی کردیم که تنها در یک مرحله در زمینه تولید کفش ۱۵ هزار شغل ایجاد می شود.

او با بیان اینکه در کشوری نظیر ترکیه حدود ۲ میلیون نفر در بخش پوشاک فعال هستند، گفت: در طرح تکاپو که در ۷ استان از جمله خراسان رضوی به صورت پایلوت انجام می گیرد باید به ظرفیت های و مزیت های استان ها توجه شود.

وزیر کار با اشاره به جذب ۸۰۲ میلیون دلار سرمایه خارجی در خراسان رضوی، گفت: وجود این مقدار سرمایه گذاری هم پاسخگوی نیاز اشتغال این استان نیست و دولت در سطح کلان، میانی و محلی به موضوع ساماندهی آموزش و اشتغالزایی پرداخته است.

ربیعی استراتژی دولت را در زمینه رفاهی مبتنی بر توانمند سازی و اشتغال دانست و اظهار داشت: امسال باید ۸ دهم درصد نرخ بیکاری در کشور کاهش یابد.

او گفت: دولت با پرداختن و سرمایه گذاری در بخش هایی چون: رفع سوء تغذیه کودکان، توزیع شیر رایگان در مدارس، تغذیه زنان باردار و مساله مسکن حمایتی در صدد کاهش دادن فقر در ابعاد مختلف در جامعه است.

وزیر کار اضافه کرد: ما پارسال موفق شدیم با همکاری آموزش و پرورش کودکان بازمانده از تحصیل را به چرخه تحصیل بازگردانیم، همچنین به حدود ۱۱ میلیون حاشیه نشین شهری دفترچه بیمه داده شد و ارزش دفترچه بیمه روستایی نیز ۱۰ برابر افزایش یافت، امسال نیز بیمه فراگیر برای بازنشستگان را دنبال می کنیم. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این برنامه تلویزیونی گفت: سالم سازی فضای مجازی، ارتقا کیفیت و سرعت، جلوگیری از خروج ارز و کاهش قیمت ها از اهداف شبکه ملی اطلاعات است.

محمود واعظی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات مانند شبکه ای مویرگی از روستاها تا شهرها باعث دسترسی آزاد به اطلاعات می شود، افزود: بر اساس هدفگذاری انجام شده در برنامه ششم باید درآمدزایی بخش «آی سی تی» به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد در حالی که درآمدزایی این بخش هم اکنون به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.