بجنورد- مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی از ثبت ۹ وقف جدید در طرح آرامش بهاری نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: ارزش این موقوفات ۴۴۸ میلیون تومان است.

۹وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رئوف سید نژاد اظهار کرد: از این تعداد وقف یک وقف در شهرستان بجنورد، چهار وقف در فاروج، یک وقف در جاجرم، یک وقف شیروان، یک وقف مربوط به اسفراین و یک وقف دیگر مربوط به مانه و سلمقان است.

وی وقف جدید نوروز ۹۵ شهرستان بجنورد را یک قطعه زمین زراعی به مساحت ۶ ونیم هکتار اعلام کرد که نیت موقوف مربوط به دارو و امور قرآنی بود.
وی در رابطه با سه وقف جدید امسال شهرستان فاروج نیز گفت: یک قطعه زمین مزوعی دیم به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع به نیت امامزاده نورا... مرغزار به ارزش ۸ میلیون تومان انجام گرفت.

وی وقف زمین مسکونی به مساحت ۱۲۰ مترمربع به نیت احداث خانه عالم به ارزش ۳۰ میلیون تومان و یک قطعه زمین به مساحت ۱۵۰ متر مربع به نیت وقف مسجد امام حسین روستای اسفیر به ارزش ۱۵ میلیون تومان را از دیگر وقفیات سال جاری در شهرستان فاروج اعلام کرد.

حجت الاسلام سیدنژاد به وقف جدید سال ۹۶ شهرستان جاجرم اشاره کرد و گفت: این وقف مربوط به باغ گردو به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع توسط واقفین خیر اندیش به نیت موقوفه امامزاده اسماعیل روستای چیه شوقان، به ارزش ۲۵ میلیون تومان انجام شد.

وی همچنین وقف شهرستان شیروان را در سال جاری مربوط به زمین زراعی شهرستان شیروان به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع عنوان کرد که به نیت کمک به ازدوج زوج های نیازمند به ارزش ۲۵ میلیون تومان انجام شد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی همچنین افزود: وقف آب و اراضی زراعی شهرستان اسفراین به نیت امور دینی و قرآنی  به ارزش ۱۵ میلیون تومان صورت گرفت.

حجت الاسلام سید نژاد وقف شهرستان مانه وسلمقان را مربوط به منزل مسکونی واقف علی اکبر اشرفی به مساحت ۱۳۰ متر مربع ذکر کرد که نیت تهیه دارو درمان بیماران سرطانی به ارزش ۲ میلیارد ریال انجام شد.

وی در خصوص نهمین وقف طرح آرامش بهاری گفت: یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۲۵۰ متر مربع به صورت وقف مشارکتی توسط خیرین روستای مفرنگاه شهرستان فاروج جهت احداث خانه عالم به ارزش ۲۰ میلیون تومان را وقف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.