بجنورد-رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افتتاح دو بیمارستان بجنورد و شیروان با حضور رئیس جمهور در ۱۸ فروردین ماه جاری خبرداد.

دو بیمارستان در خراسان شمالی افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابراهیم گلمگانی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان گفت : بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی امام حسن (ع) بجنورد با ۲۹ هزار مترمربع شامل تمام بخش های تخصصی و فوق تخصصی است که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان برای احداث این بیمارستان هزینه شده که پیش بینی می شود تا اتمام پروژه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شود.

وی اظهارداشت : ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آیت الله رفسنجانی درشیروان که به عهده راه و شهرسازی استان است  برای تجهیز آن ۲۲ میلیارد تومان در نظرگرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه در سه سال اخیر یک هزار نفر نیرو جذب این دانشگاه شدند ،افزود: از مجموع این نیروها ۷۵ درصد فنی شامل پرستار، آزمایشگاه، اتاق عمل و سایر نیروهای فنی بوده اند که به صورت استخدام و شرکتی به کارگیری شده اند.

گلمکانی افزود: بیشتر نیروهای دولت های گذشته غیر فنی بودند که حتی باری بر روی دوش این دولت نیز شده اند.

وی مجموع کل تخت های بیمارستانی این استان را قبل از دولت تدبیر و امید ۷۰۰ تخت عنوان و خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۷۰ تخت در این سه سال افزوده شده که افزایش تخت ها در این دولت در این استان برابر با کل دولت های گذشته بوده است.

وی استاندارد ملی به ازای هر تخت را ۲ و ۵ دهم نفر نیرو ذکر کرد و گفت: هم اکنون وضعیت کشور در این شاخص یک و چهار دهم است که استان خراسان شمالی نیز پایین تر از این نرم بود اما با وجود تلاش ها در افزایش تخت در سه سال گذشته این شاخص به یک و هفت دهم رسیده است و سعی خواهیم کرد تا پایان برنامه ۶۱۰ توسعه به ۲ و ۶ دهم برسانیم.

گلمکانی تصریح کرد: طی سه سال گذشته حدود ۸۸ هزار مترمربع فضای بهداشتی و درمانی به مجموعه استان افزوده شده که این میزان ۷۵ درصد فضاهای ساخته شده طی ۵۰ سال گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.