مشهد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در طرح نوروزی ۹۶، ۱۲۸ هزار و ۵۲۳ خدمت در سه حوزه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان در شهرها و جاده‌های خراسان رضوی ارائه شد.

بیش از ۱۲۸ هزار خدمت به مسافران نوروزی در خراسان رضوی ارائه شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی با اشاره به اینکه طرح نوروزی ۹۶ جمعیت هلال احمر استان از ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۶ اجرا شد اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۶۶ خدمت توسط معاونت امداد و نجات، ۱۲۷ هزار و ۴۰۷ خدمت توسط معاونت جوانان و ۴۹۵ خدمت توسط معاونت داوطلبان ارائه شد و در ایام نوروز ۹۵ نیز ۵۶ خدمت توسط معاونت امداد و نجات، ۱۳۱ هزار و ۳۰۵ خدمت توسط معاونت جوانان و ۹۵۰ خدمت توسط معاونت داوطلبان ارائه شد و در مجموع خدمات ارائه شده رشد ۱۰ تا ۳۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در بخش امداد و نجات یک هزار و ۲۶۲ حادثه دیده، ۳۹۳ مصدوم، ۱۵۴ مصدوم انتقالی، ۲۲ مصدوم سرپایی و ۸ فوتی در ایام نوروز در ۱۶۳ حادثه رخ داد.

وی ادامه داد: در بخش امداد هوایی ۲۳ سورتی پرواز با ۵ نفر روز کادر پرواز و ۲ نفر روز نجاتگر پرواز را در مدت زمان پروازی ۱۳ ساعت و ۵۰ دقیقه در محورهای مشهد به چناران، مشهد به باغچه، چناران به قوچان، باغچه به نیشابور طرقبه‌شاندیز و چناران را داشتیم و در مجموع ۱۸۶ خدمت امدادی شامل ۱۶۳ امداد زمینی و ۲۳ امداد هوایی ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تأکید کرد: بیشترین حوادث استان در سبزوار با ۲۴ مورد، مشهد با ۲۱ مورد و قوچان با ۱۹ مورد بوده است.

احمدی با اشاره به اینکه در بخش داوطلبان طرح داوطلب‌یار با مشارکت ۳۰ پزشک، ۴۵ پیراپزشک و ۶۵ پرستار در این مدت اجرا شد، بیان کرد: تعداد ۹۵۰ بهره‌ور از این خدمات استفاده کردند.

وی به تماس‌های گرفته شده با سامانه تلفنی ۱۱۲ اشاره کرد و گفت: در این ایام ۳۵۰ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر خراسان رضوی داشتیم و متأسفانه ۴۰ درصد تماس‌ها مزاحمت‌های تلفنی و ۵۰ درصد تماس‌ها تداخل خطوط مخابراتی با دیگر تلفن‌های امدادی همچون آتش‌نشانی، پلیس، اورژانس و غیره بوده و تنها ۱۰ درصد تماس‌های دریافتی مربوط به حوادث حقیقی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.