زاهدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از جمله اقدامات درمانی و عمومی انجام شده در ایام نوروز ۵۷۰ مورد در قالب اقدامات تخصصی و جراحی بوده است.

تامین سلامت و امنیت تعطیلی نمی شناسد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمودرضا  میری در نشست خبری پیش از ظهر چهارشنبه در زاهدان اظهار داشت:در حوزه درمان و امنیت نه تنها تعطیلی نداریم بلکه خدمات بیشتر است و سلامت و امنیت مسئولیت حاکمیتی و فردی میباشد.

وی گفت:از جمله فعالیتهای نظام سلامت در استان سیستان و بلوچستان در نوروز ۹۶ باز بودن شبانه روزی درمانگاه های تخصصی بوده و به مراجعیان در این ایام خدمات ارائه دادند و کلینیک شبانه‌روزی دندان پزشکی در دانشکده دندانپزشکی خدمات ارائه کرده است و اقدامات درمانی و عمومی ۵۷۰ مورد بوده ، هئیت رئیسه و مدیران دانشگاه برنامه کشیک نظارتی از مراکز بهداشتی و درمانی در کل استان داشته اند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: در زمینه تامین سلامت حوزه بهداشت و نظارت های سلامت دید ارتقاء فرهنگ سلامت داشته اند .

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با ایجاد طرح تحول سلامت و ایجاد این طرح پاسخگوی نگرانی مقام معظم رهبری بوده و تشکر باید کرد از آقای روحانی که سلامت را برنامه اوولویت کارشان قرار داده اند اظهار داشت: ایجاد طرح تحول سلامت در استان ما اثرات بسیار مشخص تری نسبت به استانهای برخوردار داشته و تامین زیرساخت ها اهمیت ویژه ای در تاثیر پذیری استان از این طرح دارا است.

  دکتر میری با اشاره به نامگذاری و تاکید رهبری بر اشتغال زایی بیان کرد : در جهت رفع مشکل بیکاری همه مسئولیم و در حال حاضر دو بیمارستان ۹۶ تخت خوابی داریم که باعث ایجاد اشتغال میشود.

وی در جمع خبرنگاران افزود:  استان ما ظرفیت بسیار خوبی در جهت تولید گیاهان دارویی دارد و در کشور رتبه دوم را در گیاهان دارویی داریم که باید استفاده شود و با توجه به شعار سال ۹۶ مبنی بر اشتغال زایی تصمیم به احیاء کارخانه داروهای سنتی و کارخانه داروهای مسکن با کمک بخش خصوصی را داریم و با محقق شدن این دو کارخانه اشتغال زایی بسیار خوبی ایجاد میشود .

رئیس فوریت های پزشکی نیز در این جلسه اظهار داشت: در ایام نوروز امسال  ایستگاه های سلامت در تمام ورودی های شهر مستقر بوده و تست فشار خون و قند خون در تمام ایستگاه انجام گرفته است.

وی گفت:تعداد فوتی ها در استان ۲۷ نفر بوده است و آمار تصادفات و مصدومین مراجعه به بیمارستان ها در سال۹۶ نسبت به سال ۹۵ در تصادفات جاده‌ای ۱۲٪ و مصدومین مراجعه به بیمارستان ۱۴ ٪ که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و تعداد پایگاه های این مرکز در کل استان ۱۲۰ پایگاه که ازین تعداد ۸۵ پایگاه جاده ای و روستایی و ۳۵ پایگاه شهری بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.