مشهد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی توسط بالگرد و گروه امداد هوایی از صبح پنجشنبه در برخی مناطق اصلی زلزله زده استان خبر داد.

مناطق اصلی زلزله زده در خراسان رضوی امدادرسانی هوایی شدند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی گفت: تعداد یک هزار و ۱۹۸ دستگاه چادر امدادی در مناطقی مانند تربت جام، تایباد، فریمان، مشهد، سبزوار و سرخس توزیع و اسکان اضطراری خانواده های زلزله زده انجام شد.

وی افزود: توزیع یکهزار و ۳۸۰ تخته موکت و چهار هزار و ۱۱۲ تخته پتو نیز از دیگر اقداماتی بود که در این مناطق توسط عوامل امدادی هلال احمر استان انجام شد.

مدیر عامل هلال احمر استان ادامه داد: برخی اقلام زیستی اولیه مانند کنسرو، آبمعدنی، چراغ والر، ست ظروف و مواردی از این دست نیز در این مناطق توزیع شد و دفترچه خانوار برای همه زلزله زدگان تشکیل شد.

وی ادامه داد: تغذیه اضطراری نیز در برخی مناطق مشهد شامل ۱۲۰ بسته پیش بینی و به خانواده ها ارائه شد و علاوه بر آن حدود پنج هزار غذای گرم متبرک از آستان قدس رضوی تحویل شد.

احمدی با اشاره به برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در تربت جام اظهار کرد: یک هزار و ۷۷ خانوار از زلزله‌زدگان با جمعیتی حدود چهار هزار و ۳۰۸ نفر در مناطق زلزله زده خراسان رضوی توسط جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری یافتند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اردوگاه اسکان اضطراری در تربت جام با اسکان ۱۳ خانوار اهالی روستای پده جان‌مراد با تخریب بالا از جمله خدمات ویژه ای بود که انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.