یزد-رئیس هیئت سوارکاری استان یزد گفت: قطب فعال پرورش اسب ایران ازکمبود باشگاه‌های سوارکاری رنج می برد وتنها ۵باشگاه در استان در این زمینه مشغول به کارهستند.

قطب فعال  پرورش اسب ایران ازکمبود باشگاه‌های سوارکاری رنج می برد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، سعید بیک ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ستان اظهارداشت: یزد یکی از قطب های فعال  پرورش اسب ایران است ولی ازنظر ورزش سوارکاری و تعداد ورزشکار نمی توانیم خودمان را قطب برتر بدانیم و باید بیش از پیش در این زمینه  تلاش کنیم  وبا توجه به اینکه۳۰۰ مرکز پرورش اسب در استان یزد فعال است ولی جای خالی رشته ورزشی چوگان دراستان احساس می شود  وما در نظر داریم در آینده نزدیک این رشته را در استان راه اندازی نمائیم .

وی افزود:صنعت سوارکاری می تواند بازوی توانمند برای گسترش گردشگری در استان یزد باشدو این هیئت آمادگی کامل را دارد تا در زمینه کمک به توسعه گردشگری اقدامات لازم انجام دهد.

بیک تصریح کرد: پرورش اسب و ورزش سوارکاری  وابسته به یکدیگر می باشند از یک‌سو پرورش اسب‌های خوب مسابقه‌ای به قهرمانی در حوزه ورزش سوارکاری کمک می‌کند و از سوی دیگر سوارکاری مکمل صنعت پرورش اسب می باشد.

رئیس هیئت سوارکاری استان گفت: ورزش سوارکاری نیاز به زمین برای مسابقه و تمرین دارد واستان با کمبود زمین مواجه می باشد ومجتمع سوارکاری صفائیه تنها مجتمع استان است که با کمبود های فروانی مواجه است به نحوی که میدان کورس آن استاندارد نیست و حتی برای تمرین اسب‌ها نیز مناسب نیست زیرا زمین آن اصلاح نشده است.

بیک افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ورزش سوارکاری استان یزد که تعیین تکلیف مجتمع سوارکاری صفائیه است، مشخص شود و با استفاده از راهکار قانونی، سند این مجتمع به نام اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ثبت شود.

این مسئول تصریح کرد: پتانسیل‌های خوبی در سوارکاری در استان وجود دارد  که در این حوزه با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه هستیم و شکوفایی ورزش سوارکاری در استان ، در گرو برطرف کردن مشکلات  زیرساختی این رشته ورزشی می باشد.

 وی با بیان اینکه استان یزد به لحاظ سوارکاری از جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور برخورداراست گفت: اقدامات گسترده‌ای در زمینه توسعه صنعت سوارکاری در استان یزد صورت گرفته و در این حوزه مشکلات مالی نداریم و سرمایه‌گذاری‌های خوبی از سوی علاقمندان به این رشته انجام شده اما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا این سرمایه‌گذاری‌ها هدر نرود.

بیک با بیان اینکه کورس بهاره یزد از فردا آغاز می‌شود، تصریح کرد:  امسال ۸۱ اسب در این کورس ثبت نام کردند که با توجه به افزایش قابل توجهی که نسبت به سال گذشته دارد، مجبور به برگزاری هفت کورس در استان شدیم.

وی خاطر نشا ن ساخت: در زمینه کورس نیز بسیار علاقمند هستیم که مالکان یزدی در این رقابت‌ها شرکت جدی داشته باشند و تنها روی مسابقات گنبد حساب نکنند ضمن اینکه معتقدیم میدان مجتمع صفائیه باید اصلاح شود که نژادهای مختلف بتوانند در آن مسابقه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.