کریمی اصل گفت: ۸۲میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال بابت حق بیمه تأمین اجتماعی برای بیش از ۹هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در سال۹۵ پرداخت شد.

بیش از ۹هزار مددجوی تحت حمایت زیرچتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی

  به گزارش «قدس آنلاین»،  علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه بانوان سرپرست خانوار سنین ۳۵ تا ۵۰ سال مشمول دریافت خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: بهره‌مند شدن از خدمات بیمه اجتماعی گامی بلند در جهت توانمندی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت است؛ پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان با هدف تأمین آتیه و بهره‌مندی آنها از مستمری بازنشستگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان در استان تحت پوشش بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند، گفت: هشت هزار و ۵۳۸ نفر از این مددجویان را بانوان سرپرست خانوار با کمتر از ۵۰ سال سن و مابقی را مددجویان مجری طرح‌های اشتغال و خودکفایی تشکیل می‌دهند.

کریمی اصل با بیان اینکه حق بیمه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به صورت دوره‌ای در قالب بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بابت حق بیمه تأمین اجتماعی برای بیش از ۹ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در سال ۹۵ پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران تأکید کرد: بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال و آقایان با حداقل سن ۶۰ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: طرح تحت پوشش قرار دادن مددجویان زیر چتر بیمه‌ای تأمین اجتماعی حدود ۱۰ سال است که در این نهاد به اجرا درآمده و تاکنون ۱۴هزار و ۶۸۷ نفر از مددجویان تحت حمایت در استان از مزایای و مستمری بازنشستگی برخوردار شده‌اند.

کریمی اصل به دیگر مزایای بیمه سازمان تأمین اجتماعی همچون خدمات درمانی، از کار افتادگی اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه بیمه‌های تأمین اجتماعی موجب توانمندی پایدار خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.