مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با جمعی از اعضای هئیت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) بمناسبت ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، گفت: اگر بناست گروهی خود را به امام جواد(ع) نسبت دهند باید دنباله رو سیره زندگی ایشان در زندگی خود باشند.

گروه های منتسب به امام جواد(ع) دنباله رو سیره زندگی آن امام همام باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر شنبه در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، خطاب به اعضای هیئت و کانون جوادالائمه(ع) اظهار کرد: همان طور که امام جواد(ع) به عنوان بازمانده انقلاب حضرت رضا(ع)، اقدامات ایشان را کامل کردند شما نیز باید دنباله رو رهبر کبیر انقلاب بوده و انقلاب اسلامی را توسعه دهید.

وی با اشاره به مهم ترین ویژگی زندگی امام جواد(ع) افزود: حضرت جوادالائمه(ع) در سن ۸ سالگی به امامت رسیدند و در ۱۳ سال امامت و پیگیری مجاهدانه ایشان، حرکت انقلابی امام رضا(ع) به بارنشست و بیشترین توسعه شیعه نسبت به زمان سایر ائمه در زمان ایشان رقم خورد تا جایی که پس از آن دیگر هیچ حکومتی نمی توانست با آن ها مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: یکی از رسوم قدیم مشهدی ها این بود که مراسم ولادت امام جواد(ع) را بسیار پرشورتر و با عظمت تر از سایر ائمه برگزار می کردند که با تغییر نسل ها و تاثیر جریانات فرهنگی کل کشور، این مهم امروز کمتر اهمیت داده می شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مردم مشهد در زمان گذشته معتقد بودند امام رضا(ع) در ایام میلاد امام جواد(ع) که اولین فرزندشان متولد شده بود بیش از هر لحظه دیگر شاد و مسرور بودند و بر همین اساس برنامه های میلاد امام جواد(ع) را حتی از خود میلاد امام رضا(ع) پرشورتر برگزار می کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.