زاهدان- فرماندار زاهدان با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در آستانه انتخابات گفت: دستگاه های متولی این امر الهی، باید جلوی ملاحظه سیاسی و انتخاباتی را در مراسم اعتکاف بگیرند و با تمام قدرت مانع از انجام برخی امور توسط افراد سودجو شوند.

متولیان برگزاری اعتکاف مراقب سوء استفاده کاندیداهای انتخاباتی در مساجد باشند

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی خانجانی روز شنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم معنوی اعتکاف با تاکید به این موضوع که مراسم اعتکاف در آستانه انتخابات برگزار می شود تاکید کرد: اعتکاف یکی از مراسم های مذهبی و نورانی است و نباید وسیله ای برای سوءاستفاده برخی از کاندیدها شود لذا مسئولان و متولیان برگزار کننده این مراسم تحت هر شرایطی نباید به هیچ مقامی در حوزه سیاست اجازه سوء استفاده از این مراسم را بدهند.

فرماندار زاهدان بیان کرد: تدابیری اندیشیده شده تا یک گروه از اورژانس ۱۱۵ در مسجد جامع مستقر شود و برای امداد رسانی به مساجد خواهران نیز در حالت آماده باش قرار بگیرند.

وی افزود: نیروهای انتظامی و آتشنشانی نیز در راستای برگزاری بهتر این مراسم باید در تمام این سه روز به صورت آماده باش قرار گیرند

خانجانی خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از مراسم های محوری و مذهبی مسلمانان است و از آنجا که زاهدان یکی از شهرهای مذهبی کشور است می طلبد به نحوه بهتر برگزار شدن این مراسم پرفیض توجه ویژه ای شود.

وی گفت: ۷ مسجد در زاهدان میزبان معتکفان و مومنانی هستند که قصد دارند با شرکت در این مراسم روح خود را صیقل داده و در تطهیر خویش بکوشند.

ثبت‌نام رایگان یا نیم بهای اعتکاف برای افراد کم بضاعت مالی

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۸۳۰ معتکف برای این مراسم ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۰۰ نفر به صورت رایگان یا نیمه رایگان نام نویسی کرده بودند.

حجت الاسلام علی خیور بیان کرد: امسال نیز مانند سالهای گذشته هزینه اعتکاف برای هر نفر ۴۰ هزار تومان است اما افرادی که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند می توانند به مسئول ثبت نام مساجد مراجعه کنند و به صورت رایگان یا نیم بها برای حضور در این مراسم نام نویسی کنند.

وی گفت: امسال مسجد جامع با گنجایش ۶۰۰ نفر برای برادران و مسجد های کوثر، حضرت زینب(س)، الزهرا(س) و امام صادق(ع) نیز با ظرفیتی به ترتیب ۲۵۰ نفر، ۲۰۰ نفر، ۴۰۰ و ۱۸۰ نفر برای خواهران آماده پذیرش مومنان و معتکفان در ایام البیض هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان افزود: مساجد، حسین ابن علی(ع) و حجت ابن الحسن(ع) نیز از برادران معتکف به ترتیب به صورت رایگان و با مبلغ ۱۵ هزار تومان برای شرکت در این مراسم ثبت نام می کند.

وی درخصوص نحوه ثبت نام معتکفان نیز توضیح داد: معتکفان می توانند به دو صورت اینترنتی و مراجعه به مساجد برای شرکت در این مراسم نام نویسی کنند.

حجت الاسلام خیور افزود: افرادی که قصد ثبت نام اینترنتی دارند می توانند به آدرس www.zahedan-tebyan.ir تا ۲۰ فروردین ماه مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.