گناباد-رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ۴۰ مسجد شهری و روستایی گناباد و با حضور حدود ۴ هزار معتکف برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۱ مسجد برای شهر گناباد در نظر گرفته‌شده است.

۴۰ مسجد در گناباد آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند

به گزارش قدس انلاین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اعتکاف یکی از سنت‌های حسنه پیامبر گرامی اسلامی است که با پیروزی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور احیا شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی بابیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف حدود ۲۰ سال در گناباد و با حضور پرشکوه مردم به‌ویژه جوانان در مساجد شهرستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال مراسم معنوی اعتکاف در ۴۰ مسجد شهری و روستایی گناباد و با حضور حدود ۴ هزار معتکف برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۱ مسجد برای شهر گناباد در نظر گرفته‌شده است.

رحمانی ادامه داد: همچنین امسال برای اولین بار مسجدی برای افراد زیر ۱۶ سال در نظر گرفته‌شده است تا این افراد نیز از فضیلت اعتکاف بی‌بهره نباشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد بابیان اینکه هدف اصلی اعتکاف در مسجد خلوت کردن بنده با معبود است، تصریح کرد: هرساله در مراسم معنوی اعتکاف برنامه‌های مختلف مذهبی در راستایی آشنایی جامعه با معارف اسلامی انجام می‌شود و در این راستا ۱۰ برنامه مذهبی و اجتماعی شامل حلقه‌های معرفت، زلال احکام، محفل انس با قرآن، تفسیر قرآن و سخنرانی انجام می‌شود.

مراسم اعتکاف در سال گذشته در ۳۷ مسجد شهری و روستایی و با حضور ۳ هزار و ۴۸۷ نفر برگزار شد.

برای مراسم اعتکاف امسال  ۱۳۰۰ جلد کتابچه «در آستان بندگی» با هدف تغذیه فکری معتکفین و اطلاع آنان از احکام و آداب اعتکاف در بین مساجد هدف توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.