۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 518050

زن و شوهر تصمیم گرفته بودند خانه خود را عوض کنند، یک سال قبل تقریباً این خانه را اجاره کرده بودند اما نه صاحبخانه آنگونه بود که انتظارش را داشتند و نه همسایه‌ها، از دیگر سو بنگاههای املاک هم فقط به فکر جیب خود بودند و هرگز اطلاعات درستی از مالک خانه یا محله نمی‌دادند، پس این بار تصمیم گرفتند تا سراغ بنگاهها نروند و خانه مورد نظرشان را از طریق سایتهای اینترنتی واسطه‌گر پیدا کنند.

کلاهبرداری سریالی صاحبخانه قلابی از مستأجران

قدس آنلاین - زن و شوهر تصمیم گرفته بودند خانه خود را عوض کنند، یک سال قبل تقریباً این خانه را اجاره کرده بودند اما نه صاحبخانه آنگونه بود که انتظارش را داشتند و نه همسایه‌ها، از دیگر سو بنگاههای املاک هم فقط به فکر جیب خود بودند و هرگز اطلاعات درستی از مالک خانه یا محله نمی‌دادند، پس این بار تصمیم گرفتند تا سراغ بنگاهها نروند و خانه مورد نظرشان را از طریق سایتهای اینترنتی واسطه‌گر پیدا کنند.

زن و مرد هر کدام جداگانه و هر روز چند بار سراغ سایتهای واسطه‌گر می‌رفتند و خانه‌های اجاره‌ای را مدنظر قرار می‌دادند تا اینکه یک روز هر دو آنها به خانه‌ای رسیدند که هم مشخصاتش مطابق میل آنها بود و هم اجاره‌اش برابر توان مالی آنها.

همانروز با صاحبخانه تماس گرفته و قرار را برای بازدید گذاشتند، ساعتی بعد هر دو با هم به محل خانه رسیدند، صاحبخانه با روی خوش پذیرای آنها شد و درباره اجاره هم خیلی سخت نگرفت، قرار شد آنها ۷ میلیون پول پیش بعنوان رهن بدهند و مابقی را هم بصورت اجاره ماهانه پرداخت کنند.

زوج جوان که احساس می‌کردند خانه مورد نظرشان را یافته‌اند دیگر وقت را تلف نکردند، از دیگر سو صاحبخانه به آنها پیشنهاد داد که بجای رفتن به بنگاه و پرداخت پولی بیخود برای قولنامه حالا که هر دو طرف رضایت دارند برگه‌ای دستی در خانه تنظیم کرده و امضا کنند که همان کار قولنامه را بکند.

زوج جوان هم خیلی زود قبول کردند و همانجا کار نوشتن قرارداد به انجام رسید، مرد جوان و همسرش که خیالشان از بابت خانه راحت شده بود در فکر جمع کردن وسایل و اسباب کشی بودند.

آنها طبق قرارداد، روز بعد ۷ میلیون تومان به حساب صاحبخانه واریز کردند و یکماه اجاره را هم پیش پرداخت کردند تا طی روزهای آینده خانه تحویل آنها شود.

آنها اما وقتی وسایلشان را جمع کردند و طبق قرار برای تحویل خانه مراجعه کردند تا با نصب پرده‌ها و نقاشی خانه را آماده کنند با اتفاق ناگواری رو به رو شدند.

آنها متوجه شدند که صاحبخانه حضور ندارد، پرس و جوی آنها از همسایه‌ها حقیقی تلخ را پیش رویشان قرار داد، او اصلاً صاحبخانه نبوده و خود مستأجری بوده که با سوءاستفاده از ساده دلی زوجهای جوان و پیشنهاد اجاره ارزان پس از دریافت پول رهن متواری شده است.

او نه تنها اینکار را با این زوج جوان که با چند نفر دیگر هم انجام داده و عملاً خانه‌ای که مال خودش نبوده را به چند نفر اجاره داده و با همه آنها هم قولنامه امضا کرده است. زوج جوان بلافاصله از دست این مرد شیاد شاکی شدند و شکایتشان به پلیس فتا ارجاع شد، مأموران سخت کوش پلیس فتا وقتی دیدند این زوج جوان جز شماره تلفن همراه این مرد هیچ سرنخی ندارند، شناسایی متهم را در دستورکار قرار داده و پس از بررسی‌های تخصصی و فنی توانستند ردپای او و محل اختفایش را شناسایی کنند.

دستور قضایی صادر شد و متهم ۳۶ ساله در حالی که اصلاً گمان نمی‌کرد مأموران پلیس فتا بتوانند او را ردیابی کنند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

مرد ۳۶ ساله شیاد که خود را در دام پلیس اسیر می‌دید، لب به سخن گشود و در اعترافاتش گفت: هدفم کسب پول بود، پس از اعتماد صاحبخانه‌ام سوءاستفاده کرده و اقدام به درج آگهی اجاره خانه در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی شدم، با اینکار هیچ ردی از من بجا نمی‌ماند و نیازی به بنگاه نبود، چرا که بنگاهها می‌دانستند این خانه مال من نیست و دستم رو می‌شد.

پس از درج آگهی در سایتهای اینترنتی تعداد زیادی از مستأجرانی که دنبال خانه بودند با من تماس گرفتند و با چند نفر از آنها قرار گذاشتم و در این قرار با آنها راه آمدم تا پول نقدشان را بگیرم و سپس متواری شوم.

این متهم راهی دادسرا شد تا پاسخ سایر کسانی که کلاه آنها را برداشته بود بدهد و سپس به حکم دادگاه محکومیت خود را تحمل کند.

این در حالی است که سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ضمن بیان این خبر به خبرنگار ما گفت که هر گاه کالا یا خدماتی را در سایتهای واسطه‌گر اینترنتی دیدید و مورد پسندتان واقع شد، حتماً روال قانونی را برای خرید طی کنید تا گرفتار مشکلات بعدی نشوید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.