اصفهان- مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: امسال بر اساس پیش بینی های انجام شده و با تدابیر شورای راهبردی اعتکاف استان اصفهان، بیش از ۵۶۰ مسجد در سطح این استان برای پذیرایی از معتکفین اعلام آمادگی کرده اند.

بیش از ۵۶۰ مسجد در سطح استان اصفهان برای پذیرایی از معتکفین اعلام آمادگی کرده اند

حجت الاسلام رحمت الله اروجی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تصریح کرد: سال گذشته در سطح استان اصفهان بیش از ۵۳۰ مسجد پذیرای حضور معتکفان خدا جوی بودند و حدود ۸۵ هزار نفر در سطح استان در این ۳ روز معتکف شدند.

وی افزود: امسال برای اولین بار در سطح استان اصفهان، سامانه جامع ثبت نام الکترونیکی معتکفین به نشانیwww.akefin.com بارگذاری و ظرفیت و مبلغ مساجدی که در آنها اعتکاف برگزار می شود مشخص شده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: افراد علاقمند برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف می توانند جهت ثبت نام بدون مراجعه حضوری از طریق سایتwww.akefin.com اقدام نموده، مسجد مورد نظر را انتخاب و ثبت نام خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: چنانچه فردی دسترسی به اینترنت نداشت و مایل بود با مراجعه به مسجد ثبت نام خود را انجام دهد، ایرادی وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین اروجی ادامه داد: سامانه جامع اینترنتی اعتکاف به گونه ای طراحی شده که پس از انجام ثبت نام معتکفان، با ارسال پیامک ثبت نام و صدور کارت به افراد متقاضی اطلاع رسانی شده و دعوتنامه ای هم برای آنها ارسال می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تا ۲۱ فروردین یک روز قبل از شروع مراسم اعتکاف پذیرای ثبت‌نام کنندگان است، افزود: با توجه به سهولت در امر ثبت‌نام پیش‌بینی می‌شود آمار معتکفان در استان اصفهان نسبت  به سال گذشته رشد ۱۰ الی ۲۰ درصدی داشته باشد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که در دستور کار شورای راهبردی اعتکاف استان قرار گرفت، چاپ و تکثیر کتابچه «پر پرواز» که منبعی برای دانستن مناسک شرعی اعتکاف است به تعداد ۸۰ هزار نسخه است که این کتاب در اولین روز اعتکاف در مساجد توزیع می شود تا متعکفین بتوانند پاسخ سؤالات شرعی خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.