اصفهان- قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: امسال برای شهرنشینان و روستاییان استان اصفهان پرونده سلامت الکترونیک ایجاد می شود تا این افراد با مراجعه به نزدیکترین خانه بهداشت شهری یا روستایی در خصوص ۱۵۰ شاخص بهداشتی مورد پایش قرار گیرند.

اصفهانی ها دارای پرونده سلامت الکترونیک می شوند

دکتر حمید صانعی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: چنانچه افراد مایل باشند از طریق مراکز بهداشتی، خدمات درمانی را هم دریافت کنند، به صورت رایگان و با لحاظ ۳ درصد می توانند خدمات تخصصی و فوق تخصصی را نیز دریافت کنند.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی برای دسترسی آسانتر مردم به خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی اظهارکرد: در طرح تحول سلامت در استان اصفهان ۲۷۶ مرکز بهداشتی شهری و روستایی و بیش از ۳۵۰ یونیت در مراکز بهداشتی کل استان مستقر شده و خدمات دندانپزشکی را به مردم ارایه می کنند.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان اصفهان، افزایش کلسیم اضافه به رژیم غذایی دانش آموزان در مدارس و استفاده از دهان شویه برای دانش آموزان نیز انجام شده است.

وی به خدمات ارایه شده در نوروز ۹۶ اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جزو ارگان هایی است که فعالیت آن تعطیل بردار نیست و برای کنترل بهداشت و خدمات درمانی در همه ایام سال خدمتگزار مردم است.

صانعی ادامه داد: نوروز امسال، بخش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۷۰ اکیپ فعال در سطح استان مشغول سرکشی از اغذیه فروشی ها، شیرینی فروشی ها، رستوران ها و مراکز میوه بود و با انجام بیش از ۷۰ هزار بازدید، ۲۳۰۰ نمونه گیری به آزمایشگاه ارسال کرد.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت اکیپ های بازرسی، ۴۸۸ مرکز غیربهداشتی استان اصفهان که با خوراک مردم سروکار داشتند، تعطیل و پرونده ۸۹۰ واحد صنفی متخلف به دادگاه ارجاع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.