کرمان- رئیس اداره باروری دفتر سلامت وزارت بهداشت در کرمان از حمایت بنیاد برکت از ۴۴۰ هزار خانوار نابارور در مناطق محروم کشور خبر داد

وجود بیش از ۳ میلیون زوج نابارور در کشور/ بنیاد برکت هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور در مناطق محروم را تأمین می کند

به گزارش قدس آنلاین، در نشست آموزشی برنامه‌ریزی برای کاهش سقط القایی و تبیین علل ادراک طلاق در کرمان، محمد اسلامی با بیان اینکه در مناطق محروم تعدادی از افراد نابارور، به دلیل نگرانی از عدم توان پرداخت هزینه‌ها تاکنون برای درمان هیچ اقدامی نکرده‌اند گفت: تنها حدود ۷۵۰ هزار زوج نابارور در کشور توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را دارند.

رئیس اداره باروری دفتر سلامت و جمعیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اعلام اینکه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سه سال قبل حمایت از این خانوارها را برعهده گرفته گفت: این بنیاد تمام هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم و افرادی که هیچ فرزندی ندارند را تامین می‌کند.

وی تاکید کرد : بنیاد برکت حمایت از ۴۴۰ هزار خانوار نابارور مناطق محروم را در برنامه امسال خود دارد.

 رئیس اداره باروری دفتر سلامت و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیاست‌های کلی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: برای دیگر خانوارها نیز ۸۵ درصد هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور را بخش دولتی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه شناسایی زوج‌های نابارور مناطق محروم توسط اداره باروری دفتر سلامت و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته و به بنیاد برکت معرفی می‌شوند گفت: درمان این زوج‌ها کاملا رایگان بوده و تمامی هزینه‌ها توسط بنیاد برکت تامین می‌شود.

نشست آموزشی برنامه‌ریزی برای کاهش سقط القایی و تبیین علل ادراک طلاق در کرمان  با حضور ۵۰ نفر از مدیران و کارشناسان گروه سلامت خانواده از ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور در هتل پارس کرمان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.