وزیر خارجه روسیه در رایزنی تلفنی با همتای ایرانی خود، تهاجم نظامی جمعه گذشته آمریکا به یک پایگاه هوائی در سوریه را تهدید امنیت منطقه و باعث آسیب رساندن به مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

لاوروف: حمله موشکی آمریکا به سوریه تهدید امنیت منطقه بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در گفتگو با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود به اظهارنظر درباره تهاجم نظامی جمعه گذشته آمریکا به یک پایگاه هوائی در سوریه پرداخت و اقدام آمریکا در این حمله را موجب به خطر افتادن تمام منطقه دانست.

وزیر خارجه روسیه در این رایزنی تلفنی گفت که تجاوز مذکور به مبارزه با تروریسم آسیب می رساند.

لاوروف وظریف در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی اقدام متجاوزانه آمریکا علیه حاکمیت یک دولت مستقل را نقض صریح قوانین بین‌ المللی به ویژه منشور بین الملل دانسته و اعلام کردند که این اقدام آمریکا علاوه بر اینکه امنیت منطقه را به مخاطره می اندازد، به مبارزه علیه تروریسم بین المللی نیز آسیب می رساند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، طرفین در این تماس خواستار انجام تحقیقات بی طرفانه و دقیق درباره حمله شیمیائی سه شنبه پیش سوریه در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه استان ادلب در شمال غربی سوریه شدند.

لازم به ذکر است، آمریکا جمعه گذشته به بهانه ادعائی حملات شیمیایی سه شنبه پیش سوریه در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه استان ادلب در شمال غربی سوریه، با کشتی‌ های جنگی خود در دریای مدیترانه حملات موشکی را علیه پایگاه هوائی «الشعیرات» واقع در جنوب شرقی استان حمص در سوریه به انجام رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.