اعتکاف چند سالی است جای خود را بیش از گذشته در میان مردم افغانستان و مساجد باز کرده و حالا ۱۳ رجب که می‌شود... در افغانستان تکاپویی زیبا میان مردم برای حضور در مراسم اعتکاف به چشم می‌خورد.

«اعتکاف» و حال و هوای معنوی مساجد کابل+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، ماه رجب این ماه پر برکت و زیبای الهی، فرصتی است برای خلوت بنده با معبود، فرصتی برای غبارزدایی از دل زنگار گرفته و غافل، زمانی برای هر چه نزدیکی بیشتر با حضرت حق...

و «اعتکاف» زیباترین جلوه این عبودیت و بندگی به درگاه خداوند است، فرصتی ناب برای پرورش روح و قدم‌ها را بزرگ‌تر نهادن برای متعالی شدن و اوج گرفتن.

اعتکاف را باید سر آغاز تحولی در خود دانست، تحول و انقلابی برای سعادتمند شدن و این رویداد بزرگِ معنوی چند سالی است جای خود را بیش از گذشته در میان مردم افغانستان و مساجد باز کرده و حالا 13 رجب که می‌شود... در افغانستان تکاپویی زیبا میان مردم برای حضور در مراسم اعتکاف به وفور دیده می‌شود.

پس از تحولات دهه‌های گذشته و زحمات مراجع و علمای دینی در افغانستان این روزها شاهد هستیم که پیر و جوان ، مرد و زن در مساجد جامع افغانستان این مراسم پرفیض و معنوی را برگزار کرده و از برکات ماه رجب و مخصوصا مراسم اعتکاف بهره‌مند می‌شوند.

شاید تاریخچه اعتکاف در افغانستان را نتوان به طور دقیق اعلام کرد ولی می‌توان گفت که نخستین مراسم رسمی اعتکاف درسال 1381  در شهر هرات برگزار شد و پس از آن در سال 1382 کابل نیز شاهد برگزاری این مراسم بود و هم‌اکنون مراسم اعتکاف در شهرهای بزرگ افغانستان هر ساله برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.