اولین روز نام نویسی داوطلبان ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور با حاشیه های جالبی روبرو بود.

تصمیم "آقاتقی" برای استفاده از "روحانی" در کابینه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق،  اولین روز ثبت نام از داوطلبان  دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور با حاشیه های جالبی روبه‌رو بود.

* پس از اعلام آغاز ثبت نام داوطلبان با دستور وزیر کشور داوطلبانی که به گفته خودشان از صبح اول وقت منتظر، باز شدن در ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور بودند با چهره های متفاوت در این ستاد حضور یافتد.

* حسین عامری سیاهویی داوطلب 45 ساله بندرعباسی، حسین حسنی شهردار شوقان، محمد رافع بروجردی، دانشجوی بیکار رشته کارشناس ارشد تربیت بدنی، ابوالقاسم خاکی نگهبان کارخانه ای در میبد جزو اولین افرادی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند.

 * در میان این داوطلبان، ابولقاسم خاکی که نسبت به سایر داوطلبان از وزن بیشتری برخوردار بود به خبرنگار ما گفت روز  گذشته از میبد به سمت تهران حرکت کردم و از ساعت 4 صبح منتظر آغاز ثبت نام هستم.وی شعار خود را "یارانه بیشتر و طرح مسکن دلباز" اعلام کرد.این داوطلب افراد کابینه خودرا دوستانش معرفی کرد و گفت تنها در صورتیکه فردی سنگین وزن تر از او (بیش از 200 کیلو) در عرصه حضور یابد انصراف خواهد داد.

* بازار وعده و وعیدها  نیز در این بین داغ بود. یارانه 300 هزار تومانی، اعطای نصف کابینه به زنان، مسکن رایگان، برداشتن تحریم از جهان، استثمار کشورهای دیگر، ارائه گزارش هفتگی، باز بودن در منزل رئیس جمهور به روی مردم، به کارگیری سه میلیون بیکار در روند تصمیم گیری کشور از جمله وعده هایی بود که توسط برخی از داوطلبان مطرح شد.

*نخستین داوطلب زن با نام "شعله حاج میرفتاح تبریزی" نیز در ساعات اولیه نسبت به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرد. همراه وی به تسنیم گفت میرفتاح  می داند زنان طبق قانون کشور رئیس نمی شوند اما شانس خود را امتحان می کند. اکرم آذر پناه از دیگر داوطلبان زنی بودند که امروز نام نویسی کردند.

* حضور برخی از داوطلبان در حالی که از "کروات" در پوشش خود استفاده کرده بودند از دیگر حاشیه های امروز ستاد انتخابات کشور بود.یکی از این افراد وقتی به دلیل همین پوشش مورد سوال خبرنگاری قرار گرفت، گفت: قانون داشتن کروات را منع نکرده است.

* حضور پررنگ رسانه های داخلی و به خصوص خارجی به حدی بود که میز سالن کنفرانس ستاد انتخابات با لوگوی شبکه های مختلف خبری پوشانده شده بود.همین مسئله باعث شد مسئولان ستاد انتخابات از رسانه ها بخواهند لوگوهای خود را کنار بگذارند.

* قطع سیستم صوت سالن کنفرانس اعتراض یکی از داوطلبان را به همراه داشت. وی که قاسم شعله سعدی نام داشت معتقد بود وزارت کشور درباره داوطلبان تبعیض آمیز رفتار می کند.

* حضور شخصیت‌ها و چهره ها در اولین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری کمرنگ بود. از بین شخصیتهای مطرح که گفته می شود قصد نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری را دارند؛ تنها سید مصطفی میرسلیم امروز در ستاد انتخابات کشور حاضر شد. وی که با پوشش و لباس کارگری در ستاد حضور یافت؛علت این مسئله را کمک گرفتن از کارگران و تولیدکنندگان برای عبور از رکود در کشور اعلام کرد.

* یکی دیگر از نکات جالب در اولین روز ثبت نام داوطلبان حضور دو قلوهایی با نام "حسن و حسین سیدخانی" بود. یکی از ای دو قلوه ها که به دلیل ایکه چند لحظه از برادر خود بزرگ تر بود در این دوره از انتخابات ثبت نام کرد.

*"آقا تقی"هم آمد. وی که اسم اصلی اش جواد گلپایگانی است، نویسنده، بازیگر و کارگردان است و به دلیل بازی در نقش "آقا تقی" در "سریال آیینه عبرت" معروف شده است. گلپایگانی شعار خود را رفع بیکاری و فساد اعلام کرد و گفت از روحانی در کابینه خود استفاده می کند.

* ثبت نام یکی از لیدرهای تیم فوتبال تراکتور سازی نیز از حاشیه های اولین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری کشور بود.

* دهه هفتادی هم آمدند.امروز در ستاد انتخابات کشور علاوه بر چهره های متفاوت و میانسال حضور داوطلبان کم سن نیز دیده شد.مریم ابراهیم وند متولد سال 1370، پیمان نظری متولد سال 1371، علی میبدی متولد سال 1375، فرید فرجی متولد سال 1378 به عنوان جوان ترین فرد از داوطلبانی بودند که آمادگی خود را برای حضور در رقابتهای انتخاباتی اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.