گناباد-قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۴ هزار فرزند شاهد و ایثارگر فارغ‌التحصیل در استان خراسان رضوی بیکار هستند .

۴۰۰۰ فرزند شاهد و ایثارگر در خراسان رضوی بیکار هستند

به گزارش قدس انلاین قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی صبح  چهارشنبه در حاشیه معارفه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد که در محل دفتر فرمانداری شهرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در سال جاری توجه به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت می‌باشد و در این راستا برنامه‌های تبلیغاتی، یادواره شهدا، کنگره بزرگداشت شهدای مدافع حرم جهان اسلام و کنگره بزرگداشت شهدای منا را در دستور کار دارد.

قاسم ملک‌دار اظهار کرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه جدی به حوزه نرم‌افزاری و شبکه‌های اجتماعی در سال جاری دارد و در این راستا یک سایت اینترنتی از شهدای استان خراسان رضوی در محیط فضای مجازی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون مکلف هستند ۲۵ درصد از استخدامی خود را از خانواده شهدا و ایثارگران جذب کنند لذا تمرکز بنیاد شهید و امور ایثارگران، اشتغال‌زایی در بخش‌های غیردولتی است.

ملک‌دار ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حال تحصیل می‌باشند، تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران هدایت تحصیلی این افراد است تا این افراد کارآفرین شوند و دغدغه اشتغال آنان برطرف شود که در این راستا منابع مالی نیز برای حمایت از طرح‌ها و ابتکارات فرزندان شهدا و ایثارگر کارآفرین وجود دارد.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به آخرین وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار در خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار فرزند شاهد و ایثارگر فارغ‌التحصیل در استان خراسان رضوی بیکار هستند و علاوه بر این تعداد ۶ هزار نفر در مقطع دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

ملک‌دار افزود: در سال گذشته ۲ هزار نفر فرزند شاهد و ایثارگر استان خراسان رضوی شاغل شده‌اند که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر استخدام دستگاه‌های دولتی شده‌اند.

در این مراسم از زحمات ۵ ساله جواد حامدزاده  ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد قدردانی و محمد شهابی به سمت سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد منصوب شد.

حامدزاده نیز به سمت رئیس اداره پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی منصوب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.