بجنورد- استاندار خراسان شمالی از تعیین ۲۱۳ بازرس و سربازرس برای رصد فرایندهای منتهی به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: وظیفه اصلی این افراد باید جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی باشد.

 ۲۱۳بازرس برای رصد فرایند انتخابات در خراسان شمالی تعیین شد

به گزارش قدس آنلاین،به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی صبح چهارشنبه با حضور در نشست اعضای هیئت های بازرسی انتخابات شهرستان های این استان، با اشاره به ۳ وظیفه ذاتی دست اندرکاران انتخابات شامل تأمین سلامت، امنیت و قانونمداری با هدف جلب مشارکت حدکثری مردم تصریح کرد: بازرسان و سربازرسان باید بر این فرایندها نظارت داشته باشند که با توجه به محدودیت منابع موجود، کار سنگینی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای انتخابات پیش رو در استان ۱۷۹ بازرس و ۳۴ سربازرس پیش بینی شده است که به عنوان نمایندگان اصلی مجری انتخابات در شعب حاضر می شوند و باید ضمن ممانعت از بروز تخلفات، موارد لازم را گزارش دهند.

وی نتیجه کار بازرسان انتخابات را در حفظ امانت داری و رعایت حق الناس بسیار موثر دانست و اضافه کرد: فعالیت این افراد در تأمین امنیت و قانونمداری فرایندهای انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مدنظر مقام معظم رهبری نیز اثرگذار خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: هماهنگی و تعامل اعضای هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات در استان، برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی را رقم بزند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به طور هم زمان در ۲۹ اردیبهشت ماه آتی برگزار خواهد شد.

این گزارش حاکیست، محمدحسین علی نیا معاون استاندار و رئیس هیئت بازرسی انتخابات خراسان شمالی نیز در این نشست، ضرورت دقت نظر و تلاش برای تحقق انتخاباتی سالم را از وظایف هیئت های بازرسی دانست و گفت: در هر شهرستان ۳ نفر به عنوان عضو هیئت بازرسی مشخص شده اند و حکم آن ها نیز ابلاغ شده است و با توجه به آمار اعلامی، به ازای هر ۶.۶ صندوق، یک بازرس و برای هر ۳۳ صندوق هم یک سربازرس خواهیم داشت.

مهدی کرامتی مدیرکل بازرسی استانداری و دبیر هیئت بازرسی اتنخابات خراسان شمالی نیز با تشریح وظایف بازرسان و سربازرسان، نظارت بر حسن اجرای تمام فرایندها و حصول اطمینان از سلامت تمام مراحل انتخابات به ویژه در روز رأی گیری و رصد تخلفات و گزارش این مسائل را مورد تأکید قرار داد و از تدوین برنامه های آموزشی برای بازرسان و سربازرسان انتخابات خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.