اهواز ـ قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در راستای ایجاد اشتغال به هر معتاد بهبود یافته ۱۰ میلیون وام بدون بهره تعلق خواهد گرفت و ۵۰ درصد بیمه کارفرمایان هم توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تقبل می شود.

وام بدون بهره به معتادان بهبود یافته شاغل پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردارعلی مؤید زاده درجلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر خوزستان با اشاره به مزایای ویژه برای کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را به کار بگمارند، اظهارکرد: در راستای اشتغال بیشتر افراد بهبود یافته، به هر معتاد بهبود یافته ۱۰ میلیون وام بدون بهره تعلق خواهد گرفت و ۵۰ درصد بیمه کارفرمایان هم توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تقبل می شود.
 وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف گذاری بسیار خوبی می رود تا شرایط اعتیاد را در کشور نسبت به گذشته بهبود بخشد و  در این راستا بحث اجتماعی کردن که جزو سیاست های ستاد است، از بدو ورود وزیر کشور دغدغه ای در بدنه حاکمیت و جامعه شده است.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: مقرر شده  دانشگاه علوم پزشکی نسبت به راه اندازی مرکز روانپزشکی و درمان کودکان و نوجوانان اقدام کند؛ ضمن این که مرکز سی تی هم برای بهبود وضعیت معتادان راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان ها به تفکیک وضعتیشان مورد بررسی قرار گرفته گفت: در راستای تدابیر وزیر اعزام کارشناسان به صورت مقطعی در قالب یک برنامه هدفمند در حال اجرا است.

موید زاده با بیان این که استان خوزستان به دلیل ظرفیت های خوب اش در راستای اهداف ستاد دارای اولویت است، عنوان کرد: امیدواریم در سال جاری با همکاری و همراهی مردم شهیدپرور و مسئولان خدمتگزار استان، شاهد اقدامات برجسته و مؤثری در خوزستان باشیم.

وی با اشاره به ۳۱ مصوبه در جلسه امروز صبح شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدرخوزستان گفت: در حوزه فرهنگی ـ پیشگیری ۱۴ مصوبه، درمان و حمایت اجتماعی ۶ مصوبه، مقابله ۳ مصوبه، مشارکت های استان ۵ مصوبه، حقوقی و قضایی نیز ۳ مصوبه داشتیم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با انتقاد از کم کاری خوزستان در برگزاری جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در استان خوزستان به جای ۱۲ جلسه ۷ مورد برگزار شد که رتبه ۲۱ کشوری است.
وی افزود: ۲۷۱ جلسه در سطح شهرستانی برگزار شد که رتبه ۲۵ کشوری است؛ همچنین در ۱۴ شهرستان بین ۱۰ تا ۱۲ جلسه در حد انتظار برگزار شد اما مابقی کمتر از انتظار بود.
وئ با بیان به این که شهرستان های کوچک رتبه خوبی در برگزاری این جلسات داشته اند گفت: کارون، ایذه و رامشیر در برگزاری جلسات موفق عمل کرده اند در حالی که شهرهای آبادان، بهبهان، دزفول، اهواز و هندیجان کمترین جلسات را داشته اند.

موید زاده  عنوان کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری با توجه به درصد شیوع مواد مخدر در بین دانشجویان استان مقرر شده تا در قالب یک تفاهمنامه ای در دانشگاه های استان کارویژه ای در راستای کاهش شیوع مواد مخدر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: خوزستان به لحاظ صنعتی بودن و کارگران مهاجر سطح آلودگی بالاتری نسبت به برخی استان ها د ارد به همین دلیل مصوبه ای برای برگزاری کارگاه های آموزشی این قشر داریم و کارگاه های آموزش ویژه در محیط های کارگری، اداری و نظامی برگزار خواهد شد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بااشاره به مصوبات قبلی در راه اندازی نمایشگاه های دائمی در خوزستان گفت: حمایت های مالی در راستای دائمی شدن این نمایشگاه انجام خواهد شد و تعدادی اتوبوس هم برای نمایشگاه های سیار در نظر می گیریم.

سردار مؤیدزاده از اجرای  برنامه های ویژه ای  برای بانوان خبرداد و اظهارکرد: در زمینه سالن های ورزشی و آرایشی ـ بهداشتی بانوان طرحی تدوین و برای اجرایی شدن به ما اعلام می شود که ستاد بخشی از هزینه آن را تأمین می کند. در

وی تصریح کرد: با توجه به این که خوزستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و همجواری با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس مسیر ترانزیت مواد مخدر از شمال به جنوب یا شرق به غرب است؛ در حوزه مقابله هم  تعدادی ایست بازرسی تشکیل شده و انسجام و همکاری خوبی بین نیروهای اطلاعاتی و انتظامی برقرار بوده و فعالیت های این نیروها در سطح خوزستان برای کل کشور مثال زدنی است.

وی با اعلام کشف بیش از ۵ تن مواد مخدر در استان خوزستان در سال گذشته، اظهار کرد: مسیرهای حمل مواد مخدر مجهز به تجهیزات اسکنر، ایکس ری و سایر امکانات خواهد شد تا مسیر ناامنی برای قاچاقچیان به وجود آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.