اصفهان- مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: کرایه تاکسی های شهر اصفهان به زودی افزایش می یابد اما این اطمینان را به شهروندان می دهم که نرخ کرایه تاکسی ها متناسب با نرخ تورم تعیین شود.

کرایه تاکسی ها متناسب با نرخ تورم گران می شود

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: افزایش نرخ کرایه ای که برای تاکسی ها مشخص می شود، با توجه به کلیه هزینه های تاکسی از جمله نرخ سوخت و بیمه، حقوق اداره کار، استهلاک خودرو و هزینه های فنی تعیین می شود.

وی تصریح کرد: نرخ تعیین شده پس از بررسی کارشناسانه به شورای سازمان تاکسیرانی و پس از تأیید به شورای اسلامی شهر ارجاع داده می شود تا در صورت تصویب در شورای اسلامی شهر به فرمانداری ارسال و پس از تصویب در فرمانداری اجرایی شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: نرخ کرایه تاکسی های اصفهان در سال ۹۶ هنوز به تصویب نهایی نرسیده و هیچ گونه افزایشی نداشته است و چنانچه رانندگان تاکسی اقدام به افزایش خودسرانه کرایه ها کنند با آنها برخورد قانونی انجام می شود.

وی ادامه داد: چنانچه شهروندان موردی از تخلفات افزایش نرخ کرایه تاکسی را مشاهده کردند، می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۳۵۶۸۸۱۰۰ رسیدگی به شکایات سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان یا سامانه پیامکی ۲۰۰۰۰۲۶۱ اطلاع دهند تا در کمتر از ۲۴ ساعت مورد پیگیری قرار گیرد.

جعفری، نوسازی ناوگان تاکسیرانی اصفهان را از مهمترین برنامه های این سازمان برشمرد و اظهارکرد: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی اصفهان از سال گذشته استارت خورد و عمرناوگان از ۹ سال به ۷ و نیم سال کاهش یافت، ۸۰۰ دستگاه تاکسی تحویل به احسن و ۷۰۰ تاکسی فرسوده نیز از چرخه حمل و نقل خارج شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲۰۰ دستگاه تاکسی پیکان فرسوده اسقاط شد، خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال نیز ۲۰۰ دستگاه تاکسی پیکان از ناوگان حمل و نقل اصفهان خارج می شود تا سرویس دهی مناسبی به شهروندان انجام شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان یادآور شد: بیش از ۸۵ درصد تاکسی های شهر اصفهان مجهز به سامانه هوشمند تاکسی و تعدادی هم در نوبت نصب هستند که امیدواریم شهروندان و رانندگان در جهت استفاده از این سامانه همت بیشتری داشته باشند.

به گفته وی، خدماتی همچون: شارژ، انتقال وجه، تمدید مجوزهای تاکسی، مرخصی رانندگان و تمدید کارت شهری از قابلیت های سامانه هوشمند تاکسی است.

جعفری همچنین رفع مشکل پول خرد از چرخه پرداخت کرایه، کمک به سلامت و بهداشت تاکسیران و مسافران با حذف اسکناس، کاهش زمان پرداخت کرایه، کاهش اختلاف میان تاکسیران و مسافر در رابطه با مبلغ کرایه، مدیریت مسیر حرکت، انتخاب مسیر بهینه از طریق مسیریابی بر روی نقشه، امکان برنامه ریزی سفر و ارائه سرویس های بیشتر به شهروندان را از دیگر مزایای استفاده از سیستم هوشمند تاکسی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.