یزد- دادستان کل کشور گفت: مطالبه‌گری از مسئولان اجرایی از جمله مهمترین ویژگی یک دادستان بوده و دادستان با توجه به وظایف حساسی که قانون به عهده وی گذاشته، از ابتدا تا پایان باید از حقوق اشخاص و مظلوم دفاع کند.

مطالبه‌گری از مسئولان اجرایی ، مهمترین ویژگی یک دادستان است

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفر منتظری پیش ازظهر پنج  شنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان یزد اظهارداشت: مجموعه دستگاه قضایی در متن فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی قرار دارد وکسب دستاوردهای این دستگاه مستلزم همکاری دستگاه مختلف اجرایی و نظارتی است.

 وی افزود: مسئولیت دادستان‌های در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، مسئولیت های مهمی  دارند و در کل کشور باید با جدیت و بدون چشم پوشی با متجاوزان به حقوق عامه برخورد کنند.

منتظری تصریح کرد: حراست از حقوق عمومی از دیگر وظایف مهم  دادستان بوده و در قانون اخیر وظایف دادستان‌های مرکز استان و شهرستان‌ها در حراست از حقوق عمومی به طور شفاف مشخص و تعیین شده است. و دادستان ها  بدون هیچ گونه چشم پوشی باید با تمام قوا نسبت به برخورد با متخلفین و متجاوزان به حقوق عامه اقدام کنند.

دادستان کل کشورگفت: دادستان‌ها در برابر حقوق عموم مردم مسئول بوده ولی  متأسفانه در برخی از موارد مدیرانی که باید خودشان حامی حقوق مردم باشند با سوء استفاده برخی از سودجوبان مشارکت می‌کنند و دستگاه‌های امنتی، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و نیروی انتظامی در حراست از حقوق عمومی جامعه ضابط قوه قضائیه هستند.

منتظری افزود:عدم اجرای دقیق قانون را ازجمله مشکلات دستگاه قضایی در برخی از امور بوده ومسئولان باید بدانند که تمام عزت، جایگاه و اعتبار خودشان را در قبال رعایت و اجرای قانون دارند.

وی خاطرنشان ساخت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از دغدغه‌های قوه قضائیه است و امروزه  یکی از مهمترین آسیب‌های وارده به جامعه از سوی فضای مجازی وارد بوده  ساماندهی فضای مجازی  در کشور ضروری بوده و  برخوردها با آسیبهای مجازی توسط قوه قضائیه به زیرساخت‌های لازم نیاز دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور تصریح کرد: دشمن در حال توطئه بر علیه برگزاری امنیت انتخابات است، ایجاد فضایی آرام از جمله مهمترین رسالت مسئولان و دست‌ساندرکاران نظام است.

منتظری برخورد با مجرمان انتخاباتی را مهمترین رسالت دستگاه قضایی دانست و گفت: دستگاه قضایی برخورد با تمام متخلفین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و به موقع آن نسبت به برخورد جدی با آنها اقدام می‌کند و دستگاه قضایی بدون دلیل و مدرک با هیچ کس برخورد نمی‌کند و به هیچ عنوان مقام، مسئولیت و وابستگی به حزب و  گروه مانع اقدام به موقع آن نمی‌شود.

در پایان این مراسم از زحمات جمال قضاوتی تقدیر شد و علی اکبر شمس  به عنوان دادستان استان یزد معرفی  شد . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.