ساری- رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ۳۹۸ داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان پیش از مشخص شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف دادند.

۳۹۸ داوطلب انتخابات شورا ها در مازندران انصراف دادند

به گزارش قدس آنلاین،به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، علیرضا یونسی اظهار داشت: ۲۲۲ نفر از این افراد داوطلب عضویت در شورای شهر و بقیه از حوزه‌های روستایی بودند .

وی افزود: با وجود انصراف بیش از ۱۰ درصد از داوطلبان نامزدی عضویت در شورای اسلامی شهرهای مازندران، هم اکنون هزار و ۹۹۹ نفر دیگر باقی مانده تا پس از مشخص شدن صلاحیت‌ها و آغاز تبلیغات انتخاباتی، برای کسب ۳۱۱ کرسی شوراهای شهری با هم رقابت کنند.

یونسی گفت: با وجود انصراف‌ها، همچنان به طور میانگین برای هر صندلی شورای اسلامی شهر در مازندران بیشتر از شش نفر داوطلب نامزدی وجود دارد.

وی بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی در ۵۸ شهر مازندران برگزار که چهار شهر دارای ۹ کرسی، پنج شهر ۷ کرسی و ۴۲ شهر دیگر نیز دارای ۵ عضو اصلی هستند.

معاون استاندار مازندران، تعداد انصرافی‌ها از عضویت شوراهای اسلامی در روستاها را ۱۷۶ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۹۳۴ نفر داوطلب برای کرسی شوراهای اسلامی مناطق روستایی حضور دارند.

یونسی افزود: پرونده شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیئت‌های اجرایی تا پایان وقت امروز ۲۳ فروردین ماه بسته و به هیئت نظارت که منتخبان مجلس شورای اسلامی هستند، ارسال می‌شود.

انتخابات شوراهای اسلامی در دو هزار و ۶۷۹ روستای مازندران برگزار می‌شود و افزون بر هفت هزار و ۳۰۰نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی هستند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات رئیس جمهوری، ۲۹ اردیبهشت ماه سالجاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.