۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 519770

سرمربی پیکان با بیان اینکه مدیران این باشگاه برای فصل آینده می‌توانند هر تصمیمی را بگیرند، به شائبات مذاکرات پیکان با امیر قلعه نویی واکنش نشان داد.

واکنش مجیدی جلالی به مذاکره قلعه نویی و پیکان

به گزارش قدس آنلاین، مجید جلالی در نشست خبری پیش از دیدار برابر ذوب آهن اصفهان گفت: به روزهای پایانی لیگ نزدیک می شویم و در بازیکنانم می بینم که امیدواری زیادی به بازیهای پایان لیگ دارند و می توانند نتایج خوبی در این دیدارهای باقیمانده کسب کنند. بازیکنان پیکان مرا به فوتبال نزدیک کردند. از آنها ممنونم. مطمئنم فردا بازی خوبی انجام می دهیم ولی همه اینرا می دانیم که فقط خوب بازی کردن نمی تواند ما را به روزهای رویایی برساند.

وی تاکید کرد: ما نیاز به هوش و تمرکز ویژه داریم که در لحظه ها اشتباه نکنیم. در آنصورت می توانیم خودمان را برای رسیدن به روزهای رویایی آماده کنیم.

سرمربی پیکان درباره میزان شانس این تیم برای کسب سهمیه آسیایی تصریح کرد: ما موقعیت را درک کرده ایم. برای همین، فقط خوب بازی کردن در این مرحله نمی تواند کافی باشد. ما نیاز به پارامترهای دیگر مثل یک تمرکز و هوش ویژه بخصوص در لحظه های خاص بازی داریم تا به اهدافمان برسیم.

جلالی ادامه داد : می دانم بازی ها راحت نیست. حتی در دور برگشت از ۸ تیم بالای جدول فقط دو تیم بهتر از دور رفت بوده اند. بازیکنان ما می دانند ذوب آهن تیم با صلابت و خوبی است و بهتر از هر تیمی می تواند برای حریفانش تله گذاری کند. با علم به این موضوع بازیکنان ما می توانند در طول ۹۰ دقیقه هوش و تمرکز ویژه داشته باشند.

وی درباره ۶ امتیازی بودن مسابقه فردا برای پیکان تاکید کرد: ۴ تیم هستند که شانس چهارم شدن در لیگ و کسب سهمیه آسیایی را دارند. برای همین باید سعی کنیم خودمان بازی های کم نقصی انجام بدهیم و هم نگاهمان به سایر تیم ها باشد.

خبرنگاری از جلالی پرسید که هدفگذاری این تیم در ابتدای فصل ماندن در لیگ برتر بود ولی الان برای سهمیه آسیایی می جنگد. با این حال شائبات مذاکره پیکان با امیر قلعه نویی مطرح شده است. آیا این موضوع در کار شما تاثیر نمی گذارد؟ سرمربی پیکان در پاسخ به این سئوال گفت: خوشحالم به آنچه که باشگاه به عنوان یک هدف منطقی و مشخص از من می خواست دست یافتیم و حالا دنبال هدف‌های بزرگتری هستیم که شاید هر تیمی برای رسیدن به آن سالها زحمت بکشد. شاید با تمرکز بیشتر به آن هدفها هم برسیم ولی این شایعات روی من اثر نمی گذارد. مربی تازه کاری نیستم و فوتبال کشورم را هم کاملا می شناسم.

وی افزود: محمود شیعی مدیرعامل باشگاه هم روز گذشته به من صحبت کرد و گفت این صحبتها و خبرها بی اساس است. به نظرم حتی اگر این شایعات اساس و پایه هم داشت برای من مشکلی نبود چرا که در باشگاه های زیادی کار کرده ام. می دانم که باشگاه ها خودشان اختیار دارند و به آنها حق می دهم. مسئولیت من این است که در طول فصل آنچه که باشگاه از من خواسته انجام بدهم و باشگاه را امانت بدانم و کارم را درست انجام بدهم. شاید مدیران بخواهند فصل بعد یک کار دیگر انجام بدهند. آنها مختارند. ولی آقای شیعی هم گفت که این مسائل مطرح نیست.

مجید جلالی یادآور شد: وقتی در یک تیم کار می کنم فکر می کنم ۱۰ سال در این تیم هستم و از طرف دیگر ساک ورزشی را کنار در می گذارم (ممکن است هر لحظه در باشگاه نباشم). باید بگویم حس خیلی خوبی نیست به باشگاه پیکان، مدیران و بازیکنانش دارم. این برای من خیلی مهم است. هر تصمیمی که آنها بگیرند برایم محترم است.

سرمربی پیکان در خصوص برنامه های کوتاه مدت لیگ برتر و قراردادهای نه چندان بلندمدت تاکید کرد: شما روی یکی از چالش های اصلی فوتبال در کشور دست گذاشتید. این یک معضل بزرگ برای بازیکنان و مربیان است. شاید ۸۵ درصد قرارداد بازیکنان پیکان یکساله است. نه پیکان تقریبا تمام باشگاه ها همین شرایط را دارند. شاید به این خاطر است که اکثر باشگاه ها به دولت وصل هستند و منتظر تعیین بودجه خود هستند.

جلالی در پاسخ به این پرسش که چرا در فوتبال اروپا مربیان چند هفته مانده به پایان لیگ می گویند با تیم دیگری قرارداد بسته ام اما کارشان را انجام می دهند و کسی هم به آنها ایرادی نمی گیرد اما در فوتبال ما این را یک مشکل بزرگ می دانند افزود: ما نمی توانیم خودمان را با این فرهنگ با فوتبال انگلیس و آلمان و ایتالیا مقایسه کنیم و نباید این کار را بکنیم. این مقایسه کار اشتباهی است. باید با فضای فوتبال کشورمان همه چیز را تحلیل کنیم. وقتی قرارداد یکساله است و بازیکن می رود با باشگاه دیگر صحبت می کند در کشور ما نمی تواند چیز خوبی باشد ولی اگر در اسپانیا باشد می گویند طبیعی است.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که با توجه به نتایجی که تیم های ما در لیگ قهرمانان بدست می آورند و در حال حاضر در هشتم آسیا هستیم این باعث می‌شود تا سهمیه ما برای فصل بعد کم شود، گفت: ۲۰ سال است  که در لیگ قهرمانان توفیقی را بدست نیاورده ایم. علیرغم اینکه تیم های ما خوب بازی می کنند اما نتایج قابل قبولی کسب نمی کنند و این یکی از معضلات بزرگ فوتبال ما است و امیدوارم با راهکارهایی که مسئولین ارائه می دهند کمکی باشد تا این مشکل به زودی حل شود زیرا ما ۴۰ سال است به المپیک نرفته ایم، ۴۰ سال است قهرمان جام ملت های آسیا نشده ایم و ۲۰ سال هم است که در لیگ قهرمانان جامی را در دست نگرفته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.