اراک-امام جمعه اراک گفت: جوانان ایرانی باید همیشه و در همه حال آماده ی دفاع از مرزهای کشور باشند و لازم است طبق دستورات فرماندهی کل قوا آحاد جامعه آمادگی لازم را برای ایستادگی در برابر جنایت کاران و مستکبران جهانی تقویت کنند.

همه باید در تقویت بنیه دفاعی کشور کوشا باشیم

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی اراک با تاکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای گفت: حضور همه جانبه مردم پای صندوق‌های رأی و انتخاب شایسته‌ترین‌ها وظیفه آحاد جامعه در انتخابات پیش‌رو به حساب می آید.

امام جمعه اراک با اشاره به اصول در نظر گرفته شده در قانون اساسی برای شرایط ریاست جمهوری گفت: ایرانی‏ الاصل بودن، تابعیت ایران، مدیر و مدبر بودن، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور از الزامات اصلی ریاست جمهوری به حساب می آید.

دری نجف‌آبادی با اشاره به ثبت نام برخی افراد در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برخی افراد با اینکه با نهی رهبر معظم انقلاب برای حضور در انتخابات روبه رو شده بودند اما باز هم وارد میدان انتخابات شدند و مطمئناً این افراد هدفی جز جلب توجه ندارند. نحوه ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شود.

وی با ابراز تاسف از روند ثبت نام برخی افراد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که افراد گوناگون با هر شرایط سنی، اخلاقی و رفتاری برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کردند و این روند به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید اصلاح شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در انتخابات دو اقدام، اصل اساسی در سطح جامعه به حساب می آید، گفت: اولاً حضور همه جانبه و گسترده مردم پای صندوق‌های رای و ثانیاً انتخاب شایسته‌ترین و لایق ترین‌ها برای سکانداری امورات کشور از مهمترین وظایفی است که بر دوش تک تک افراد جامعه قرار دارد. اعتکاف موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

دری نجف‌آبادی در ابتدا با اشاره به برگزاری شکوهمند مراسم اعتکاف در سطح استان مرکزی گفت: از همه دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف کمال تشکر را دارم و خانواده ها باید بدانند که شرکت در برنامه هایی از قبیل اعتکاف یکی از اصلی ترین اقدامات و عوامل برای جلوگیری از افتادن جوانان در دام آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

وی به روز ارتش جمهور اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همه باید در تقویت بنیه دفاعی کشور کوشا باشیم و تمام استعدادهایی که در این زمینه می توانند پیشبرنده امور باشند، باید شناسایی و به کارگیری شوند.

امام جمعه اراک در ادامه افزود: جوانان ایرانی باید همیشه و در همه حال آماده دفاع از مرزهای کشور باشند و لازم است طبق دستورات فرماندهی کل قوا آحاد جامعه آمادگی لازم را برای ایستادگی در برابر جنایتکاران و مستکبران جهانی را همواره تقویت کنند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه ارتباط نیروهای مسلح با مردم و ارتباط مردم با نیروهای مسلح یک اصل اساسی در تقویت قدرت بازدارندگی کشور به شمار می رود، گفت: ما باید در سطح کشور ۸۰ میلیون نیروی آماده برای دفاع از کشور در همه ابعاد داشته باشیم و جهانیان بدانند که خانه هر ایرانی، پایگاهی در برابر دشمنان اسلام و ایران است.

وی در ادامه افزود: امروز دشمنان ما به اقتدار عظیم نظامی ایران اسلامی پی برده‌اند و داعش، آل سعود، رژیم صهیونیستی و آمریکا می دانند که با چه قدرت نظامی و مردمی خارق العاده‌ای رو در رو هستند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به مجازات قاتل ۶ نفر از شهروندان اراکی در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: مردم باید از این قبیل اقدامات و رفتارها درس عبرت بگیرند و بدانند که در سختی ها و شرایط نامطلوب باید قدرت صبر و تحمل خود را بالا ببرند و غرور غلط و بی‌جای خود را کنار بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.