مشهد- وزیر نیرو در دفاع از عملکرد این وزارتخانه برای نجات «کشف‌رود» گفت: برای من هم این سؤال است که سازمان محیط زیست چرا موضوعی را که خودش باید پیگیری کند در میدان وزارت نیرو انداخته ‌است.

محیط زیست چرا توپ «کشف رود» را در زمین وزارت نیرو می اندازد؟

به گزارش قدس آنلاین، در پی اخطار رئیس سازمان محیط زیست کشور به وزارت نیرو برای تعلل‌های صورت گرفته در نجات «کشف رود» وزیر نیرو نیز واکنش نشان داد.

چیت چیان که در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به پرسش خبرنگار ما از انجام اقدام‌های مؤثر و طرح‌های عظیمی برای حل مشکل فاضلاب مشهد خبر داد.

چیت چیان با بیان اینکه مجموعه ظرفیت تصفیه فاضلابی که از ابتدا تا سال گذشته در شهر مشهد ایجاد شده بود، معادل ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز بود افزود: این در حالی است که ما برای حل مشکلات موجود از جمله مسئله سرریز فاضلاب به کشف‌رود از سال گذشته تاکنون ۱۶۸ هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد را افزایش دادیم تا فاضلاب خام در محیط‌ها رهاسازی و تخلیه نشود.

وی با اشاره به افزایش حدود ۷/۱ برابری ظرفیت‌های ایجاد شده نسبت به کل ظرفیت تصفیه‌هانه‌های مشهد اظهار داشت: این اقدام بسیار مؤثر با سرمایه‌گذاری بزرگی در این زمینه صورت گرفته که فوق‌العاده‌ است.

چیت چیان با بیان اینکه ادامه این اقدام‌ها هنوز هم در جریان است، اظهار امیدواری کرد: برنامه‌های امسال نیز منجر به توسعه ظرفیت‌ها شود.

به گفته وزیر نیرو تصفیه خانه‌های جدیدی نیز در مشهد در دست ساخت هستند که امیدواریم در آینده نزدیک به مدار بهره‌برداری وارد شوند.

وی در ادامه درخصوص اقدام‌های صورت گرفته برای نجات کشف‌رود نیز گفت: در مورد مشکل «کشف رود» مسئله به تعدادی واحدهای صنعتی متخلف برمی‌گردد که فاضلاب‌های خود را در رودخانه تخلیه می‌کنند.

وی پیگیری این موضوع را به عهده وزارت صنایع و سازمان محیط زیست دانست و افزود: این دستگاه‌ها باید آن را پیگیری و از وقوع برخی تخلفات جلوگیری کنند.

وزیر نیرو در پاسخ به اینکه اگر موضوع به حوزه مسئولیت وزارت نیرو مربوط نیست چرا محیط زیست به شما اخطار رسمی داده است هم گفت: دلیلش را نمی‌دانم، چون ما در حوزه مسئولیتمان با سرعت کارها و طرح‌هایمان را جلو می‌بریم.

وی با بیان اینکه برخورد با یک‌ سری از واحدهای صنعتی یا شرکت‌های تولیدی و خدماتی مانند واحدهای قالیشویی که تخلفات آنان نسبت به تخلیه فاضلاب‌هایشان در رودخانه محرز است برعهده وزارت نیرو نیست، اظهار داشت: دستگاه‌های دیگری باید در این زمینه اقدام کنند و پاسخگوی این مسئله باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.