نمایندگان انگلیس در واکنش به افشاگری های همسر رییس‌ جمهور سوریه اعلام کردند که به دنبال لغو تابعیت همسر بشار اسد هستند.

انگلیس به دنبال لغو تابعیت همسر بشار اسد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «ساندی تایمز»، نمایندگان انگلیس با هدف انتقام جوئی از همسر «بشار اسد» رییس‌ جمهور سوریه که در شبکه‌ های اجتماعی علیه ‌رسانه‌ های غربی به افشاگری پرداخته و به شبهه افکنی آن ها درباره رویدادهای سوریه پاسخ می‌ دهد، لغو تابعیت وی را پیشنهاد داده اند.

بر این اساس، «اسماء الاسد» که دست کم ۳ کاربری در شبکه های اجتماعی دارد، در واکنش به حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه در ۷ ماه جاری میلادی نوشت: آنچه آمریکا انجام داد، اقدامی غیرمسئولانه و بیانگر کوته‌ بینی، کوته ‌فکری و نداشتن بینش سیاسی و نظامی و همچنین اقدامی ساده لوحانه است.
در همین رابطه، «ناظم زهاوی» (Nadhim Zahawi) عضو کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس با بیان اینکه الان زمان محاصره همه ‌جانبه بشار اسد فرا رسیده است، مدعی شد: همسر اسد نقش گستره‌ ای در ماشین تبلیغاتی دارد که مرتکب جنایات جنگی شده است!

لازم به ذکر است، «اسماء الاسد» از یک خاندان سوری ساکن منطقه ای در غرب لندن است که گفته می شود از شناسنامه کشور سوریه هم برخوردار می‌ باشد. اسماء در سال ۱۹۷۵ در لندن به دنیا آمد و پس از ازدواج با رییس جمهور سوریه در دسامبر سال ۲۰۰۰ به دمشق رفت.

به نوشته «ساندی تایمز»، دو تابعیتی بودن «اسماء الاسد» به لندن اجازه می‌ دهد تا تابعیت انگلیسی او را لغو کند؛ زیرا در این صورت، او فردی بدون تابعیت نخواهد بود و به همین دلیل مانعی قانونی برای این کار وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.