خط قرمز- سعید کوشافر: در حالی که روز شنبه یک صندوق قرض الحسنه در خیابان بهمن مشهد مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته و بیش از 3 میلیون تومان پول به سرقت رفته بود، مشهد یکشنبه نیز شاهد سرقت مسلحانه از بانک دیگری بود، این در حالی است که پلیس آگاهی هنوز هیچ خبری از شناسایی یا سرنخ‌هایی که منجر به شناسایی سارق مسلح قبلی شود به رسانه‌ها ارائه نکرده است.

دومین سرقت مسلحانه بانک در مشهد

بنا بر گزارش خبرنگار ما حدود ظهر روز یکشنبه، بانک صادرات که در اواسط بولوار بهمن مشهد و نبش یک کوچه فرعی قرار دارد، توسط دو سارق مسلح موتورسوار هدف سرقت قرار گرفت. سارقان که سوار بر موتورسیکلت سیاه رنگی بودند و کلاه ایمنی بر سر  داشتند وارد بانک صادرات شده و با تهدید کارمندان و حاضران در این شعبه اقدام به سرقت پول نقد موجود کردند.

آن‌ها پس از سرقت به سرعت از شعبه خارج شده و سوار بر موتورسیکلت خود به سرعت از محل متواری شدند.

پس از این بود که مراجعان و مشتریان بانک که به شدت ترسیده بودند به خیابان آمده و با ایجاد سر و صدا از مردم خواستند تا راه سارقان مسلح را سد کنند، اما سارقان با سرعت هر چه تمام‌تر و در میان نگاه‌های بهت زده مردم، منطقه را ترک کردند.

دقایقی بعد مأموران پلیس آژیرکشان به بولوار بهمن رسیدند و پس از طی دوربرگردان بولوار در مقابل شعبه توقف کردند، آن‌ها بلافاصله مشتریان حاضر را به داخل شعبه هدایت کرده و اقدام به نوارکشی محل نمودند تا مدارک و شواهد باقی مانده از سارقان از بین نرود.

* سرنخ‌هایی از سارقان

در عین حال و به محض اینکه مشخصات اولیه سارقان به مأموران ارائه شد طرح مهار در بولوار بهمن و خواجه ربیع به اجرا درآمد که البته ثمری در برنداشت و سارقان از محل دور شده بودند و تنها یک ترافیک شدید و قفل در بولوار ایجاد شد.

در همین حال فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ساعت 31/11ظهر یکشنبه دو مرد موتورسوار که کلاه بر سر داشتند وارد بانک صادرات شعبه خیابان بهمن در بلوار خواجه ربیع مشهد شدند. سردار بهمن امیری مقدم گفت: راننده موتورسیکلت در داخل بانک اسلحه‌ای در دست گرفته و سرنشین او نیز با تبر اقدام به تهدید کارکنان کردند و برابر تحقیقات اولیه حدود 10 میلیون تومان وجه نقد را به سرقت بردند.

وی گفت: سارقان بلافاصله از بانک بیرون زده و با موتورسیکلت سیاه رنگ از محل متواری شدند.

سردار امیری مقدم خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی با دریافت این گزارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل رسانده و طرح مهار در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی با اشاره به این مطلب که عملیات پلیسی با ردزنی‌های گسترده برای شناسایی و دستگیری عاملان سرقت مسلحانه ادامه دارد و پلیس به سرنخ‌هایی دست یافته که ان‌شاءالله به زودی خبر دستگیری این افراد را به شهروندان اطلاع رسانی خواهیم کرد، گفت: از شهروندان انتظار داریم در صورت هرگونه اطلاعاتی در این رابطه مراتب را به فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

در حالی فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر از شناسایی سارقان مسلح موتورسوار می‌دهد که پلیس آگاهی هیچ اطلاعات یا خبر امیدوارکننده‌ای در این خصوص به رسانه‌ها نداده است.

* پلیس دیر رسید

خبرنگار ما که دقایقی پس از سرقت در محل حضور داشت، در گفت وگو با اهالی محل و شاهدان ماجرا به جزئیات بیشتری از این سرقت دست یافت.

یکی از اهالی محل به خبرنگار خط قرمز گفت: کسی متوجه سرقت نبود تا اینکه سروصدایی از بانک بلند شد که نگاه‌ها را به آن سمت کشید، این در حالی بود که در همان زمان دو موتوسوار به سرعت از محل دور شدند.

او گفت: بسیاری از اهالی بولوار بهمن موتورسوار هستند و با دور شدن موتورسوارهای سارق و گم شدن در ترافیک بولوار شناسایی آن‌ها از اهالی موتورسوار مشکل شد.

یکی از کسبه محل نیز که از ترافیک ایجاد شده حاصل از طرح مهار گلایه داشت به خبرنگار خط قرمز گفت: به محض ایجاد سروصدا از مغازه خارج شدم که موتورسوارها را در حال فرار دیدم، مأموران دقایقی بعد رسیدند و چند دقیقه طول کشید تا به اوضاع مسلط شوند، آن‌ها زمانی طرح مهار را اجرا کردند که سارقان موتورسوار کیلومترها از محل سرقت دور شده بودند و فقط طرح شامل اهالی موتورسوار بولوار بهمن شد.

او گفت: به نظر می‌رسد باید رد سارقان موتورسوار را از دوربین‌های مداربسته گرفت و در مسیر فرار آن‌ها طرح را اجرا می‌کردند نه در محل سرقت.

* طرح مهار بعد از سارقان

عبادی که خود را از اهالی محل معرفی کرد، گفت: کم کم آماده می‌شدم که برای نماز راهی مسجد شوم که سروصدای بانک توجهم را جلب کرد و سپس چشمم در بولوار به موتورسوارها افتاد. از اینجا تا کلانتری راهی نیست، اما مأمورها با تأخیر رسیدند، هر چند که آن‌ها با هر سرعتی هم که می‌رسیدند باز سارقان متواری شده بودند، اما سرعت عمل پلیس در این حادثه خیلی کند بود.

شهریار از خودروهای مسافرکش که گرفتار ترافیک شده بود هم به خبرنگار ما گفت: مأموران با بستن راه مردم چگونه می‌خواهند دزدان را شناسایی و دستگیر کنند. آن‌ها الان ده‌ها کیلومتر دور شده‌اند، اما مأموران هنوز در محل سرقت دنبال آن‌ها می‌گردند.

بانک صادرات بولوار بهمن یکی از معدود بانک‌های دولتی است که در این منطقه به مردم خدمات ارائه می‌کند و به خاطر همین مورد توجه کسبه و اهالی محل است. این در حالی است که این از لحاظ امنیتی جز حاشیه شهر مشهد به حساب آمده و طی ماه‌های گذشته مشکلات زیادی را پدید آورده است.

به گفته اهالی محل نیروی انتظامی باید حضور جدی و مؤثرتری در این محله داشته باشد تا بتواند بر ناامنی‌ها غلبه نماید. به گفته اهالی بولوار بهمن سرقت بانک از جمله مواردی است که سروصدا کرده و توجه رسانه‌ها را جلب می‌کند در حالی که مواد مخدر و مسائل اخلاقی در این محله بیداد می‌کند.

* احساس ناامنی درشمال شهر

در همین حال یکی از کسبه از شهرداری نیز گلایه کرده و می‌گوید: اگر شهرداری به همان اندازه که از مردم پول‌ می‌گیرد خدمات ارائه دهد و با اجرای طرح‌های عمرانی مشکل سد معبر و ترافیک این بولوار را حل کند بسیاری از مشکلات مانند این سرقت کمتر رخ می‌دهد.

در همین حال برخی از کسبه از حضور خبرنگار خط قرمز مطلع شده بودند، سرقت دو بانک در دو روز متوالی را نشانه ضعف پلیس در برخورد با جرایم بویژه سرقت مسلحانه دانستند و عنوان کردند که با این وضع، هیچ اطمینانی نداریم که شب‌ها و یا حتی روزها دزدان سراغ محل کسب ما بیایند و درآمد روزانه ما را به یغما نبرند. چه بسا که موجودی دخل ما حتی بیش از 10 میلیونی باشد که از بانک بردند و پلیس باید با اقتدار با عاملان این قبیل سرقت‌ها برخورد کرده و امنیت را به مردم هدیه کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.