سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از فراهم شدن زیرساخت های طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت:با وجود این هنوز نمی توانیم پیش بینی کنیم این طرح به طور کامل چه سالی در سراسر کشور اجرایی می شود .

قدس آنلاین - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فراهم شدن زیرساخت های طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت:با وجود این هنوز نمی توانیم پیش بینی کنیم این طرح به طور کامل چه سالی در سراسر کشور اجرایی می شود.

ایرج حریرچی در نشست خبری صبح دیروز خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش قدس با اعلام این مطلب افزود:اجرای فراگیر طرح پزشک خانواده به میزان بودجه ای که برای آن اختصاص می یابد بستگی دارد.

به گفته وی از زمان ایجاد سامانه سلامت تاکنون برای ۶۶ میلیون و ۲۴۳ هزار نفر پرونده الکترونیک سلامت در کشور تشکیل شده و به ۲۷ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۱۳ نفر نیز بسته خدمت ارایه شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر قدس درخصوص آخرین وضعیت شیوع  بیماری سرطان در ایران نیز گفت:بیماری سرطان در همه کشورهای دنیا در حال افزایش است و کشور ما نیز از نظر میزان بروز و شیوع سرطان وضعیت متوسط و برابری با دیگر کشورها دارد و از لحاظ رشد  نیز تفاوت زیادی با دیگر کشورها ندارد.

وی با اشاره به این که سالانه  ۹۲ هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا می شوند، اظهار داشت : البته این آمار جدا از بیمارانی است که به سرطان پوست مبتلا می شوند.

حریرچی سپس در پاسخ به خبرنگاری که درباره امکان توقف اجرای طرح تحول سلامت در دولت های بعدی پرسیده بود، گفت :مردم تازه شیرینی اجرای این طرح را چشیده اند. ضمن این که طرح تحول سلامت از پشتوانه قانونی و مردمی برخوردار است بنابراین فکر نمی کنم مسئولان دولت های آینده اجرای آنرا متوقف کنند. در واقع قانون و خرد جمعی اجازه این کار را نمی دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت سپس به بحث بدهی بیمه ها اشاره کرد و گفت: در مجموع  و با توجه به اسناد ارسالی در سال ۹۵  حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومان از ۴ بیمه گر اصلی  طلب داریم.

وی همچنین درباره امکانات ناچیز خانه های بهداشت در روستاهای مناطق محروم هم گفت : تقسیم امکانات به خانه های بهداشت و مراکز درمانی در روستاها براساس پروتکل و  سطح بندی انجام می شود و اگر کسی اثبات کند ما کمتر از آن سطح به آن ها امکانات می دهیم رسماً  از مردم عذر خواهی می کنیم.

در ابتدای این نشست خبری مدیرکل دفتر کاهش بلایا و حوادث وزارت بهداشت نیز ضمن تشریح حادثه سیل دراستان های آذربایجان شرقی و غربی و کردستان گفت : سالانه حدود ۲۹۰۰ نفر در ایران بر اثر حوادث و بلایای طبیعی فوت می‌کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم تحت تاثیر این‌حوادث قرار می‌گیرند.

علی اردلان افزود: آمادگی ایرانیان به طور متوسط در برابر بلایا ۹.۳ از ۱۰۰ است که این آمار در گذشته ۸.۵ از ۱۰۰ بوده است که نشان دهنده این است که با شرایط ایمن فاصله زیادی وجود دارد.

وی با ذکر این مطلب که نظام مراقبت بیماری‌ها با وقوع سیل در این‌ مناطق فعال تر از گذشته شده است، گفت: خوشبختانه از نظر بار بیماری های عفونی، مشکلی در مناطق سیل زده وجود ندارد.


 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.