رئیس جمهور الجزایر خطاب به همتای سوری خود تاکید کرد که امیدواریم مذاکرات صلح سوریه، منجر به تحقق ثبات و امنیت برای سوری ها شود.

«عبدالعزیز بوتفلیقه» به «بشار اسد» پیام داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزایر به مناسب هفتاد و یکمین سالروز استقلال سوریه پیامی را به همتای سوری خود ارسال کرد و این روز را به وی تبریک گفت.

در پیام بوتفلیقه خطاب به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه آمده است: آنچه را که در سوریه می گذرد، پیگیری می کنیم و امیدواریم که مذاکرات، منجر به تحقق ثبات و امنیت برای سوری ها شود. درباره سطح روابط دوجانبه و فیمابین خرسندیم.

پیشتر «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر در سخنانی بر لزوم احترام به حاکمیت کشور سوریه و دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه تاکید کرده و افزوده بود: ما خواهان برگزاری مذاکره بین طرف‌های ذیربط به استثنای گروه‌های تروریستی به منظور رسیدن به راه حلی درباره بحران سوریه هستیم و بر ضرورت احترام به مشروعیت بین المللی و حاکمیت کشور سوریه تاکید داریم.

وزیر خارجه الجزایر در واکنش به حمله موشکی اخیر ارتش آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات در مرکز سوریه بیان داشته بود که توسل به زور بر پیچیدگی اوضاع این کشور خواهد افزود و تلاش های دیپلماتیک را از بین خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.