نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد که واشنگتن به جای مبارزه با تروریسم در حال جنگ با دولت سوریه است و حمله هوایی این کشور به دمشق در واقع به داعش آزادی عمل داد.

روسیه: واشنگتن به جای مبارزه با تروریسم با دمشق جنگ می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که حملات موشکی آمریکا علیه سوریه در واقع به تکفیری‌های داعش آزادی عمل داد و واشنگتن به جای مبارزه با تروریسم در حال جنگ با دمشق است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، مدودف تصریح کرد که حمله هوایی آمریکا به پایگاه نیروی هوایی سوریه بدون مجوز سازمان ملل صورت گرفته است و در تناقض با قوانین بین‌المللی بوده است و بنابراین «یک اقدام تهاجم نظامی است».

نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد: «ما نمی‌دانیم که چه اتفاقی ممکن است بعد از این رخ دهد اما به طور قطع می‌دانیم که چه کسی از این اقدامات تهاجمی نفع می‌برد و آن داعش است زیرا این حمله به آنها (تروریست‌ها) آزادی عمل کامل داد».

وی توضیح داد: «و آنچه که شاهد آن هستیم این است که اولین گام دولت آمریکا در موضوع سوریه، حمله به ارتش دولت (سوریه) است. این به مفهوم آن است که این جنگ علیه تروریست‌ها نیست بلکه جنگ علیه رهبری سوریه است. خواه آمریکایی‌ها دوست داشته باشیند یا خیر اما این یک قدرت سیاسی قانونی است».

نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد که تشدید تنش‌ها در سوریه می‌تواند به تخریب دولت و پیروزی نسبی تروریست‌ها منتهی شود.

وی حمله شیمیایی در استان «ادلب» سوریه را «یک اقدام تحریک‌آمیز برنامه‌ریزی شده» خواند که واشنگتن احتمالاً از آن بهره می‌برد.

نخست‌وزیر روسیه توضیح داد: «تمامی آنچه که اخیراً در سوریه رخ داده است از جمله حمله نظامی آمریکا، به طور قطع در راستای حل و فضل اوضاع نیست. آنچه که در ادلب رخ داد، یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ و برنامه‌ریزی شده است که احتمالاً دولت آمریکا از آن نفع می‌برد».

وی خواستار تحقیق درباره حادثه ادلب شد و در خصوص برچسب زدن به دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هشدار داد.

در 7 آوریل، آمریکا 59 موشک کروز تامهاوک به پایگاه نظامی سوریه در «الشعیرات» پرتاب کرد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که این حمله در واکنش به حمله شیمیایی ادلب در 4 آوریل بوده است که در آن 80 نفر کشته شدند. واشنگتن مدعی است که دولت سوریه پشت این حمله بوده است اما دولت دمشق تأکید کرده است که به هیچ وجه از سلاح‌های شیمیایی خواه علیه غیرنظامیان و خواه علیه تروریست‌ها استفاده نکرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.