وزیر بهداشت و درمان گفت: امیدوارم مردم هم افرادی را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند که فرهنگ محور باشند.

مردم به افراد فرهنگ محور برای شورای شهر رای دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سید حسن هاشمی پیش از ظهر یکشنبه همزمان با سومین روز از هفته سلامت و در حاشیه همایش ۱۰۰۰ نفری سفیران سلامت دانش آموزی که در هنرستان خیّرساز تربیت‌بدنی آریو مصلی نژاد شهرری برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه انتظار شما از شورای شهر چیست، با بیان این مطلب، اظهار داشت: اعضای شورای شهر، توجه بیشتری به فرهنگ و خدمات شهری نسبت به ساخت اتوبان و ساختمان و درآمد شهری داشته باشند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: امیدوارم مردم هم افرادی را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند که فرهنگ محور باشند که در این صورت، شرایط ما متفاوت است و نیازی نیست که دائم التماس کنیم که شهر را توسعه داده اید اما برای آن، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی مانند درمانگاه، بیمارستان و خانه بهداشت در نظر نگرفته اید و اگر قصد ساخت آن را ندارید، حداقل زمین آن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهید.

هاشمی تاکید کرد: از شورای آینده شهر تهران انتظار دارم که حتما به حوزه سلامت مردم تهران مانند آلودگی های هوا، صوتی و اشعه های خودساخته و ناخواسته، ساخت بیمارستان، درمانگاه و مراکز بهداشتی و درمانی توجه ویژه ای داشته باشند.

وزیر بهداشت یادآور شد: شهر، فروخته شده یا می شود و من در این مورد اظهار نظری نمی کنم چون تخصص لازم را ندارم اما در کنار آن، مردم باید رفاه، آسایش و آرامش داشته باشند که متاسفانه در تهران نیست و امیدواریم شوراهای شهر به رفاه و آسایش و آرامش مردم در کلانشهرها و سایر شهرهای کشور بپردازند.

هاشمی از شورای شهر به عنوان یکی از نهاد های مهم مدنی یاد کرد و گفت: شورای شهر که یک نهاد مدنی است و برای ایجاد این نهادهای مدنی، هزینه های زیادی کرده ایم، امیدواریم به نهاد قدرت و ثروت تبدیل نشود بلکه نهاد خدمت باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.