مشهد- سرپرست موسسه باغات آستان قدس رضوی گفت: لایروبی و احیاء قنات باغ بیلدر، اقدام ارزشمندی در زمینه مدیریت و بهره برداری از منابع آبی است.

احیاء قنات «باغ بیلدر» اقدامی ارزشمند برای مدیریت منابع آبی است

به گزارش قدس آنلاین، مهندس محمود صادقی بیان کرد: این مهم از جمله فعالیت های شاخص سال جاری موسسه است که نقش بسزایی در بهسازی و رونق این باغ ایفا دارد.

وی ادامه داد: باغ بیلدر با ۱۶۵ هکتار، یکی از بزرگ ترین باغ های آستان قدس رضوی به شمار می‌رود.

صادقی، احداث و احیاء قنات را با توجه به بحران آب حاکم بر کشور، اقدام ارزشمندی دانست که امکان استفاده از آب را بدون صرف انرژی ممکن می سازد.

وی با اشاره به انتقال آب بند گلستان به باغ ملک آباد گفت: با توجه به اجرای خط قطار شهری در بلوار وکیل آباد و از بین رفتن مسیر، چندین کیلومتر از مسیر با به کارگیری نیروهای متخصص و کارگران مربوطه، لایروبی و کانال کشی شده است که این امر، حاصل تلاش طاقت فرسا و شبانه روزی این موسسه بوده است.

صادقی، احداث باغات متراکم مدرن همگام با فناوری و تکنولوژی روز دنیا را یکی دیگر از اقدامات سال جاری موسسه باغات آستان قدس رضوی عنوان کرد و افزود: این باغات در مساحت ۴۰ هکتار احداث شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۵۰۰ هزار اصله نهال از ارقام تجارتی مثمر و غیر مثمر با بهترین کیفیت و با برند شاخص رضوی تولید شده است.

صادقی با بیان این که اخذ گواهی و تاییدیه های فنی حفظ نباتات و لیبل از سازمان جهاد کشاورزی برای توزیع نهال رضوی در سطح کشور یکی دیگر از دستاوردهای این موسسه به شمار می رود، افزود: علاوه بر این، طی سال جاری، موفق به دریافت مجوز احداث نهالستان جدید شده ایم.

سرپرست موسسه باغات آستان قدس رضوی اضافه کرد: همچنین رایزنی هایی با معاونت وزارت جهاد کشاورزی در امور باغبانی برای تولید انواع نهال با پایه های رویشی پس از وارد کردن پایه های مادری از خارج کشور انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.