​ایلام- معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان ایلام گفت: در راستای مقابله با حریق در مراتع و جنگل های استان، ۷۰ پایگاه در مناطق مختلف جنگلی استان مجهز شدند.

۷۰ پایگاه مقابله با حریق در ایلام تجهیز شد

یاسم خان محمدیان روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه بارش های بهاری در استان، پوشش گیاهی مراتع و جنگل ها را افزایش داده است، اظهارداشت: این پوشش گیاهی که طراوت و زیبایی خاصی به عرصه های جنگلی استان داده است، احتمال افزایش حریق را نیز بیش از پیش خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با حریق احتمالی از ابتدای سال جاری برنامه های مختلفی تدوین و اجرایی شده است، افزود: در سال گذشته ۶۱ نقطه به عنوان نقاط خطر مشخص شده بود که در سال جاری با توجه به افزایش پوشش گیاهی، این نقاط به ۷۰ نقطه افزایش یافته که نقشه این مناطق تهیه و در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان ایلام به برنامه های مقابله با آتش اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این راستا با تمامی شهرستان ها مکاتبه شده و در مناطقی که امکان تردد خودروهای کشاورزی وجود دارد، «آتش بر» در فواصل کوتاه ایجاد می شود.

یاسم خان محمدیان همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با عشایر منطقه از طریق امور عشایری استان، بیان داشت: بر اساس این تفاهم نامه عشایر می توانند از مراتع بعنوان چراگاه دام های سبک خود استفاده کرده و با این کار علاوه بر تعلیف دام ها، این دستگاه اجرایی را در کنترل حریق احتمالی و حفاظت از درختان و عرصه های جنگلی یاری کنند.

وی با بیان این مطلب که در تمامی شهرستان ها، فرمانداری ها موظف به تشکیل ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری و مقابله با حریق هستند، ادامه داد: در همین راستا در تمامی روستاهای جنگل نشین کلاس های آموزشی برای روستائیان تشکیل شده و تیم های همیار طبیعت در نقاط مختلف استان ساماندهی شده و با بسیج شهرستان ها برای همکاری در موقع حریق نیز رایزنی های لازم صورت گرفته است.

 معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان ایلام به تجهیز ۷۰ پایگاه مقابله با حریق در نقاط مختلف استان اشاره و تصریح کرد: این پایگاه ها به امکانات روز از جمله ماشین رایت فایر و دیگر امکانات اطفاء حریق مجهز شده اند.

یاسم خان محمدیان از رایزنی برای استقرار بالگرد آتش نشان در استان خبرداد و یادآور شد: مکاتبات لازم در این خصوص با ستاد بحران استان انجام گرفته و در صورت موافقت با مسئولان ذیربط، بالگرد آتشنشان در ایلام مستقر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.