زنجان- نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی مبتلایان به افسردگی در طول سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ میلیون نفر در جهان از بیماری افسردگی رنج می‌برند.

افسردگی روند رو به افزایش دارد

به گزارش قدس آنلاین، ثمین صدیق صبح چهارشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان با بیان اینکه افسردگی تنها به جراحات و صدمات فیزیکی مربوط نمی‌شود، ابراز کرد: کودکان و زنانی که در اثر درگیری کشور با جنگ مجبور به خانه ماندن، ترک تحصیل و یا عدم برخورداری از امکانات تفریحی هستند، از حقوق بشر تأثیر منفی می‌گیرند و خدمات بهداشتی برای آنها کم است، در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل بیماری‌های روانی برای مردم کشورهایی مانند فلسطین، سوریه، یمن، عراق و افغانستان که برای مدت طولانی دچار جنگ هستند، به مشکل بزرگی تبدیل می‌شود، بیان کرد: سازمان جهانی بهداست برای کاهش مشکلات روانی در این کشورها تلاش می‌کند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران خودکشی را یکی از تبعات بیماری‌های روانی عنوان کرد و افزود: در سال ۲۰۱۵ نزدیک ۸۰۰ هزار نفر در سطح جهان دست به خودکشی زدند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۵ خودکشی دومین علت مرگ و میر در جهان شناخته شده است، تصریح کرد: ۱.۵ درصد مرگ و میرها در اثر خودکشی اتفاق افتاده و ۷۸ درصد این موضوع در کشورهای با سطح درآمد کم و متوسط به وقوع پیوسته است.

صدیق خاطرنشان کرد: بررسی‌ها حاکی از آن است که ۳۰ تا ۵۰ درصد بیماران مبتلا به اختلالات روانی و اسکیزوفرنی با معضلاتی مانند انگ و تبعیض روبه‌رو بودند.

وی به تغییر نگرش، آموزش و فرهنگسازی برای ارتقای سلامت روان تأکید کرد و افزود: وزارت بهداشت برنامه‌هایی را برای پیشگیری از بیماری‌های روانی، ارتقای مهارت‌های زندگی، سبک زندگی سالم، تشخیص زودهنگام بیماری‌های روانی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر با اولویت گروه‌های خطرپذیر را دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.