بیرجند-معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادامام خمینی (ره)خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۷۲ تخته فرش به متراژ هفت هزار و ۵۷۰ متر مربع به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد ریال توسط مددجویان تحت حمایت این استان تولید شد که این فرش ها به بازارهای داخلی و خارجی ارسال شده است.

بیش از ۲هزار تخته فرش توسط مددجویان خراسان جنوبی بافته شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی خزاعی عرب ظهر روز شنبه در جمع کارشناسان خودکفایی استان به پرداخت ۷۹۲وام قالیبافی از محل اعتبارات مشاغل خانگی در استان به مددجویان اشاره کرد و  اظهارداشت:در این خصوص ۷۲۰ تخته فرش به متراژ یک هزار و  ۸۵۰ متر مربع و به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال به فروش رسیده است.

وی تعداد بافندگان فرش تحت حمایت را بیش از سه هزار نفر عنوان کرد و افزود: فرش های تولید شده بیشتر در طرح های ریزماهی، لچک ترنج ، خشتی ، بوته جقه و نائین بوده است.

وی تصریح کرد: ۱۵ کارگاه تجمیعی قالی بافی در سطح استان فعال است که شرایط را برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت فراهم کرده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خراسان جنوبی گفت: نظارت،آموزش و هدایت فرش بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می شود و بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

خزاعی عرب با اشاره به اینکه حمایت از هنر قالی بافی یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد در مقوله ایجاد اشتغال کوچک و خانگی مددجویان است، مطرح کرد: دو هزار و ۷۲ تخته فرش به متراژ هفت هزار و ۵۷۰ متر مربع به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد ریال طی سال گذشته توسط مددجویان تحت حمایت تولید شد که این فرش ها به بازارهای داخلی و خارجی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح های قالی بافی است،گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد های مربوطه معرفی می شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط کمیته امداد طرح راه اندازی می شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.