اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: برای پایگاه ملی پل‌های تاریخی اصفهان دفتر و مسئول مربوطه انتخاب شده و هم‌چنین نزدیک به یک میلیارد تومان برای این پایگاه اعتبار نیز در نظر گرفته شده است.

یک میلیارد تومان برای مرمت و حفاظت از پل‌های تاریخی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، امروزه  یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر اصفهان، پل های تاریخی آن است. پل هایی که در مسیر رودخانه زاینده رود از سمت غرب به شرق قرار گرفته اند و شامل پل های باستانی و پل های جدید می شود که حفظ و نگهداری از آنها نیازمند توجه و اعتبار خاص است.

فریدون الهیاری با اشاره به پایگاه ملی پل‌های تاریخی اصفهان اظهار داشت: برای پایگاه ملی پل‌های تاریخی اصفهان دفتر و مسئول مربوطه انتخاب شده و هم‌چنین اعتبار نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نزدیک به یک میلیارد تومان برای این پایگاه اعتبار در نظر گرفته شده که رقم قابل تنظیم و تغییر است و برای استحکام‌بخشی، حفاظت و مبلمان آن هزینه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به حفاظت از شیرسنگی‌های پل خواجو بیان کرد: میراث به شیرهای سنگی پل خواجو نیز توجه دارد اما برای حفاظت‌هایی مانند شیشه، بنابر میزان تشخیص آسیب‌پذیری است اگر آسیب به صورت عامدانه باشد شخص با حفاظ شیشه هم آسیب می‌رساند.

وی گفت: حفاظت‌های شیشه‌ای جایی را می‌تواند تکمیل کند که اثر در بازدیدهای متعارف آسیب‌پذیر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.