بیرجند_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی را بخش تعاون دانست و گفت: در حال حاضر ۲۴۰ تشکل کارگری در خراسان جنوبی فعال است.

وجود ۲۴۰ تشکل کارگری در خراسان جنوبی/ یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بخش تعاون است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد سنجری ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید بیان کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بخش تعاون است.

وی یادآور شد: در این راستا ۳۳۲ تعاونی با ۵۷ میلیارد ریال اعتبار تشکیل شد و ۱۲ هزار نفر عضو و برای ۳ هزار و ۸۰۰ نفر اشغال ایجاد شد  و شاهد رشد ۹۷ درصدی تعاونی ها  در استان بودیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی هستند فزود: افراد بیمه گذار اصلی نیز ۱۰۹ هزار نفر هستند و در مجموع تمام افراد استان از مجموعه خدمات بیمه ای برخوردار هستند.
سنجری از کاهش تنش های بین کارگر و کارفرما در کشور و استان خبر داد و اظهار داشت: یکی از علل این امر بهبود وضعیت کسب و کار است که در این راستا کاهش چشمگیری را در استان شاهد بودیم.
وی میانگین زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف را در سال ۹۲،   ۲۴ روز عنوان کرد و تصریح کرد: در حال حاضر این میانگین به کمتر از ۱۰ روز  کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته رصد کردن مباحث ایمنی، بهداشت کار، صیانت از نیروی کار در بنگاه های اقتصادی انجام شد گفت: در بحث صیانت از نیروی کار بحث ایمنی و بهداشت کار تلاش شده حوادث ناشی از کار به ۶۴ درصد کاهش یابد که در این راستا سال ۹۵، به ۵۲ فقره کاهش یافته است.
سنجری  با بیان اینکه ۶۸ درصد از کارگران با ۳۱ هزار نفر ساعت آموزش های ایمنی را دیدند یادآور شد: سال گذشته ۲۴۰ شرکت مجاب به أخذ تعیین صلاحیت شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در بحث افزایش مستمری ها، تعیین میزان مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ درصد حداقل مزد افزایش یافت.
سنجری از صدور ۴ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد و افزود: همچنین ۳۳ هزار شغل ثبت شده است و ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در استان از طریق کاریابی مشغول به کار شدند.
وی اظهار داشت: در حوزه تشکل ها نیز شاهد افزایش ۳۴ درصدی تشکل ها هستیم و ۲۴۰ تشکل کارگری در استان وجود دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: اجرای طرح ملی شیوع شناسی اعتیاد، طرح پیمایش خشونت و طرح پیشگیری از مواد مخدر را از جمله اقدامات انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.