قم- عضو کانون عالی کارگران قراردادهای موقت را مشکل جدی جامعه کارگری دانست و گفت: پیشنهاد ما برای حل این مشکل راه‌اندازی سامانه جامع کار ایران بود، کارگری که از ۱ ماه آینده کاری خود اطلاع نداشته باشد امیدی نداشته که متعاقب آن بهره‌وری داشته باشد.

«قراردادهای موقت» مشکل جدی کارگران / رقم‌های نجومی تامین اجتماعی کارخانه‌ها را بدهکار کرده است

به گزارش قدس آنلاین، اکبر شوکت در مراسم هم‌اندیشی کارگران، صنعت‌گران و جامعه کار و تلاش استان قم، با اشاره به اینکه درگذشته نمی‌گذاشتند ۱۰۰ نفر کارگر بخواهد پیاده‌روی مطالبه‌گرانه یا معترضانه کند، اظهار داشت: سال گذشته حدود ۸۰ هزار کارگر راهپیمایی کردند و این شور و حالی بین جامعه کارگری ایجاد می‌کند.

عضو کانونی عالی کارگران ایران بابیان اینکه اعتراضات کارگری به جامعه روحیه می‌دهد، افزود: این اقدامات جامعه کارگری جنبه سیاسی ندارد، نباید مانع این مطالبات صنفی در قالب همایش و راهپیمایی یا تجمع شد.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور با تأکید براینکه باید جلوگیری از قاچاق کالا در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: راهکار این است تعرفه اجناسی که در کشور تولید می‌شود، افزایش پیدا کند تا تولیدکننده برای ادامه کار امید داشته باشد.

شوکت بابیان اینکه با نرخ سود ۱۸ درصد تسهیلات برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: باید از کارفرما حمایت شود تا جامعه کارگری قدرت چانه‌زنی داشته باشد.

رقم‌های نجومی تامین اجتماعی کارخانه‌ها را بدهکار کرده است

نماینده جامعه کارفرمایی استان قم نیز در این مراسم بابیان اینکه در استان قم تعامل خوبی بین جامعه کارگری و کارفرمایی وجود دارد اظهار داشت: مشکلات کارگر در این استان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر بوده و این موضوع مرهون تلاش‌های صورت گرفته در این مدت است.

ابوالفضل فراهانی افزود: امروز صنعت کشور چند مشکل دارد که بزرگ‌ترین آن قیمت تمام‌شده محصول است که چند دلیل دارد.

وی با تاکید براینکه بانک‌ها عامل گران تمام شدن محصول هستند تصریح کرد: بانک‌ها با سود تسهیلات بالا و بلوکه‌کردن تسهیلات مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده‌اند.

به گفته فراهانی، در اسفندماه سال گذشته یکی از بانک‌ها سبب تعطیلی یک واحد تولیدی و بیکاری ۳۰۰ کارگر شد این بدهی درگذشته ۳ میلیارد بوده و امروز با سود به ۱۰ میلیارد رسیده است.

وی با تأکید براینکه امور مالیاتی مشکل دیگری بود که تولیدکننده‌ها و صنعت استان را زمین‌گیر کرد و با پیگیری‌های صورت گرفته تا حدودی این مشکل حل شد، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی مشکل دیگر پیش‌روی صنعت استان و کشور است. حسابرسی‌های نجومی تأمین اجتماعی بیکاری صنعت را افزایش داده و کارخانه‌ها را بدهکار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.