بیرجند-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح مرکز ناباروری این استان، همزمان با 14 مرکز درمان ناباروری دولتی کشورخبرداد وگفت:۱۰۰۰ زوج نابارور در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

مرکز ناباروری خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، محمد دهقانی فیزوزآبادی ظهر سه شنبه در این مراسم اظهار داشت: اتاق عمل، تجهیزات آزمایشگاهی راه اندازی مرکز ناباروری خراسان جنوبی در بیرجند، تانکهای فریز، دستگاه سونوگرافی، سیستم انجماد و سیستم کامل میکرو اینجکشن از جمله تجهیزات  و امکانات این مرکز است .

وی  افزود: تاکنون از سوی هیات امنای ارزی وزارت بهداشت برای تجهیز مرکز ناباروری، یک میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است و ۹۰۰ میلیون تومان دیگر نیز تا پایان سال برای تکمیل تجهیزات پرداخت می شود.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از شش ماه قبل تشکیل پرونده زوج های نابارور با هماهنگی معاونت بهداشتی آغاز شده است و تاکنون ۴۰ نفر به این مرکز مراجعه کردند.

 وی  از شناسایی ۱۰۰۰ زوج نابارور در خراسان جنوبی خبرداد و افزود: براساس اطلاعات جمع آوری شده، استان خراسان جنوبی با نرخ ناباروری ۹٪ دررتبه هشتم کشوری قرار دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به بعد مسافت این استان با قطبهای درمان ناباروری در یزد، مشهد و زاهدان، راه اندازی مرکز ناباروری در بیرجند بسیار ارزشمند است.

دهقانی فیزوزآبادی با بیان اینکه هزینه های این مرکز با تعرفه دولتی پرداخت می شود افزود: حل مشکل ناباروری زوجین، نه تنها به افزایش نرخ رشد جمعیت وارتقای سلامت جسمی آنان کمک می کند، بلکه سبب ارتقاء سلامت اجتماعی و روانی زوجین نابارور و خانواده های آنان می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد:مرکزناباروری خراسان جنوبی درساختمان مرکز بیماریهای خاص واقع در خیابان شهید بهشتی بیرجند قراردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.