مدیر مؤسسه آینده روشن از برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی در ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت خبر داد.

سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام پورسیدآقایی در نشست خبری سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که امروز سه شنبه در مؤسسه آینده روشن برگزار شد با بیان این که امروزه در دنیا رسانه و تبلیغ حرف اول را می زنند، گفت: اگر بوق های تبلیغاتی دنیا را مستکبران و صهیونیست ها دراشغال خود دارند یکی از رسانه های مستقل در برابر این جریان، خبرنگاران این نظام اسلامی که در برابر همه آنها یک تنه ایستاده است، هستند.

مدیر مؤسسه آینده روشن موضوع سیزدهمین همایش دکترین مهدویت را عصر ظهور در ادیان ابراهیمی بیان کرد و افزود: اگرمنجی عالم بشریت آمد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟ آیا قیامت خواهد شد یا این که یک فصل جدیدی در بشریت آغاز خواهد شد؟ عصر ظهور از مقوله هایی است که می تواند موجب وحدت در میان ادیان ابراهیمی و حتی غیر ابراهیمی که قائل به موعود هستند شود.

وی اضافه کرد: سیزدهمین همایش دکترین مهدویت ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم واقع در میدان معلم برگزار می شود.

حجت الاسلام پورسیدآقایی با اشاره به برنامه های سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، گفت: سخنران افتتاحیه این همایش حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنران اختتامیه نیز آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب هستند؛ مراسم افتتاحیه و اختتامیه هم زمان به صورت زنده از شبکه های نور، ولایت، قرآن و رادیو معارف پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش از ۲۳ مهدی یاور یا ولی یاور که مقام ولایت را در این نظام جمهوری اسلامی پاس داشته اند از جمله آیت الله شیخ عیسی قاسم تجلیل و بیش از ۱۰  کتاب در زمینه مهدویت رونمایی خواهد شد؛ نمایندگان سایر ادیان و مذاهب از جمله اسقف ارامنه وآشوریان، سفیر واتیکان در ایران و گروهی از علمای واتیکان، خورشیدی از انجمن زرتشتی ها دراین همایش حضور خواهند داشت.

مدیر مؤسسه آینده روشن با بیان این که ۱۵۰ مقاله فارسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، اظهار کرد: از این تعداد مقاله ارسالی ۵۱ مقاله فرصت طرح در کمیسیون ها را دریافت کرده اند که تعداد شرکت کننده آقا ۹۸ نفر و خانم ۲۷ نفر است؛ ۵۸ مقاله حوزوی و مابقی دانشگاهی هستند و تحصیلات شرکت کنندگان ۸۱ نفر دکتری و سطح چهار و ۵۹ نفر ارشد و سطح سه حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: ۵۱ مقاله خارجی نیز به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که ۴۱ نفر خانم و ۱۰ نفر آقا هستند و کشورهای ارائه کننده این مقالات کانادا، هند، تونس، آرژانتین، انگلیس، عراق، لبنان، سوئیس، بنگلادش، الجزایر، مصر و آفریقای جنوبی است و مدرک تحصیلی شرکت کنندگان ۴۶ دکتری، ۳ کارشناسی ارشد و ۷ سطح چهار حوزه علمیه است و ۷ مقاله نیز فرصت طرح مقاله خود را در کمیسیون خواهند داشت و ازمیان ۵۱ شرکت کننده از ۲۱ نفر دعوت شده است تا در این همایش شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.