یزد - استاندار یزد گفت: آفت مگس مدیترانه از سال ۵۴ در یزد مشاهده شده و برای مبارزه با این آفت باید جدیت بیشتری صورت بگیرد .

مبارزه با آفت مگس مدیترانه در استان جدیت بیشتری را می طلبد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی شامگاه سه شنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد اظهارداشت: هر چیزی که سبب ایجاد خسارت به جامعه  می شود به عنوان معضل بحرانی شناخته شده و باید برای رفع آن تلاش کرد.

وی افزود: استان سال گذشته شاهد خسارت سنگینی از ناحیه این آفت بود و این  نشان دهنده این است که مبارزه‌های صورت گرفته برای پیشگیری از خسارت این آفت کامل نبوده است.

میرمحمدی بر مبارزه بیشتر با این آفت تاکید کرد وگفت : تمام مواردی که جنبه بحرانی دارد عمدتا باید با مشارکت عمومی برطرف شود چرا که دستگاه‌های دولتی امکاناتشان را وارد می‌کنند و به همکاری می‌پردازند ولی بار اصلی بر دوش مردم قرار دارد.

وی در خصوص ذخایر معدنی استان یزد افزود: ۵ میلیارد تن ذخیره معدنی در استان یزد داریم که یک و دو دهم آن به صورت قطعی شناسایی شده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تصریح کرد:  اموال باید در برابر حوادث بیمه بوده و معمولا در مناطقی که حوادث کمتری وجود داشته باشد مردم هم زیاد به سمت استفاده از بیمه‌های حوادث نمی‌روند.

میر محمدی افزود: تمام کارها نباید به دست دولتی ها انجام شود و مردم وسمن هانیز باید در این موارد مشارکت داشته باشند و بحث مدیریت آب‌های رودخانه‌ای هم باید به مردم سپرده شود چرا که مردم در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که به درستی می‌توانند نسبت به مدیریت این موضوع اقدام نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزدنیز در این نشست گفت: تا سال ۱۴۰۰، آموزش آمادگی در برابر مخاطرات به تمام خانواده‌های یزدی ارائه می‌شود.

عباس احدپور با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر در سطح استان یزد زیرپوشش این آموزش‌ها قرار دارند، افزود:  تجربه ثابت کرده  که خانواده‌ها در برابر بلایا هیچ زمانی آماده نیستند و به همین دلیل حوادث اخیر سیل در غرب کشور و حتی در استان خودمان خرابی‌های زیادی به بار آورد.

وی افزود: آموزش طرح ملی خادم در سطح کشور در حال انجام است، ودر تمام استان‌ها یک شهرستان به عنوان پایلوت به اجرای این طرح می‌پردازند ولی در استان یزد هر ۱۰ شهرستان به اجرای این طرح مشغول هستند.

احدپور خاطر نشان ساخت: هلال احمر طرح ملی خادم را اجرایی کرده و برای آموزش خانواده‌ها دراین طرح در تلاش است، وبر اساس اجرای این طرح ابتدا خانواده‌های روستایی و سپس خانواده‌های شهری آموزش می‌بینند.

وی ابراز امیدواری کرد: پیش‌بینی شده تا سال ۱۴۰۰ تمام خانواده‌ها در سطح کشور آموزش ببینند، وتا پایان دهه ۹۰ و در راستای افزایش آمادگی خانواده‌ها لازم است تمام دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.