گناباد-دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: تغییر نگرش نماز یکی از توطئه‌های دشمنان علیه کشور می‌باشد .

 والدین مهارت کافی برای انتقال گفتمان دینی به فرزندانشان را ندارند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام امرالله سبحانی نیا صبح چهارشنبه در نشست اعضای شورای اداری گناباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت:  معنویت جزء لاینفک نظام جمهوری اسلامی ایران است و همان‌گونه که مردم از حیثیت ملی دفاع می‌کنند، به حیثیت معنوی نیز توجه می‌کنند و نماز نقش مهمی در ساختار معنوی کشور دارد.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا تغییر نگرش نماز را یکی از توطئه‌های دشمنان علیه کشور دانست که در این توطئه مردم تنها به برگزاری نماز توجه می‌کنند و برگزاری باعزت همراه با پرداختن به آثار و برکات نماز موردتوجه نیست.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در حاشیه این نشست و در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص مهم‌ترین رویکرد ستاد اقامه نماز برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه گفت: خانواده‌ها مهترین پایگاه تربیت فرزندان برای آینده هستند اما در شرایط کنونی به دلیل غفلت‌های صورت گرفته‌شده، والدین مهارت کافی برای انتقال گفتمان دینی به فرزندانشان را ندارد لذا ارتقا مهارت و توانمندی والدین برای مدیریت درست ‌دینی در خانواده یکی از مهترین رویکردهای ستاد اقامه نماز می‌باشد.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه تقویت انتقال مفاهیم دینی در موفقیت روحانیون مؤثر است، در راستای ارتقا دانش و مهارت ائمه جماعات سلسله جلسات متعددی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در شرایط کنونی و با توجه به گسترش فضای مجازی باید سازمان‌های فرهنگی رویکرد خود را تغییر دهند، تصریح کرد: باید از فضای مجازی برای انتقال مفاهیم دینی و اقدامات هنری استفاده ‌شود که در این راستا در سطح استان خراسان رضوی اقداماتی ازجمله برگزاری مسابقه نماز و فضای مجازی، چاپ مجله الکترونیکی نماز و تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی انجام‌شده است.

فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، انجام فعالیت‌های فرهنگی و احیاء مسائل دینی است که در رژیم پهلوی مغفول و یا حذف‌شده بود، لذا علاوه بر وظیفه شرعی مسئولان، باید در راستای ترویج فرهنگ نماز در حوزه اداری تلاش کرد.

محمدعلی نبی پور بابیان اینکه اکثر ادارات گناباد فضای مناسبی را برای اقامه نماز اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: تخصیص مکان و فضای لازم برای اقامه نماز و برگزاری سر وقت نماز در ادارات نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی اقامه نماز دارد.

شهرستان گناباد دارای ۱۵۰ مسجد می‌باشد که در ۱۰۳ مسجد نماز جماعت اقامه می‌شود. همچنین در ۹۵ مدرسه و ۴۰ اداره شهرستان نماز جماعت به امامت روحانیون اقامه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.