یزد – مشاور مدیر کل و مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر ٨٠٠ نفر از معتادین زیر چتر پوشش اقدامات درمانی قرار دارند.

٨٠٠ نفر از معتادین زیر چتر پوشش اقدامات درمانی قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا صرامی پیش از ظهرچهارشنبه در اولین روز از کنگره ی بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر در یزد اظهارداشت: در سالهای اخیر توانمند سازی های روانی و اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه و درمانی در اولویت برنامه های این ستاد و دستگاههای ذیربط قرار گرفته است.

وی افزود: با هماهنگی و تلاش های بی وقفه ی نیروهای سپاه، بسیج، اطلاعات و وزارت بهداشت بیش از٧٠٠ تن مواد مخدر در سال گذشته کشف شد.

صرامی تصریح کرد: ٥٥ درصد والدین سه تا پنج سال پس از ابتلای فرزند خود به اعتیاد از آن مطلع می شوند و توسعه ی مرزهای دانش اعتیاد براساس مطالعات علمی با ید صورت بگیرد.

این مسئول گفت: با توصیه های رهبری و طبق پیش بینی انجام شده، تا پایان برنامه ی ششم توسعه، میزان ابتلا به اعتیاد باید ٢٥ درصد یعنی سالانه پنج درصد کاهش یاید.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: با بررسی های انجام شده در سال ٩٠، از مجموع مبتلایان به اعتیاد، ٥٦ درصد تریاک، ٢٦ درصد شیشه ( آمفتامین) و ١٨ درصد هرویین و ... مصرف می کردند اما الگوهای جدید نشان می دهد که با اقدامات پیشگیرانه ی انجام شده، مصرف شیشه به رتبه ی سوم تنزل یافته است که با توجه به عوارض جبران ناپذیر این ماده ی مخدر، بسیار قابل توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.