یزد - مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت مهاجر و پناهنده در کشور ایران سکونت دارند و بیشتر این افراد به طور عمده از کشور افغانستان بوده و از کشورهای دیگر شامل عراق، پاکستان، بنگلادش و ... نیز در ایران سکونت دارند.

بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت مهاجر و پناهنده در کشور ایران سکونت دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد محمدی‌فر پیش از ظهر چهارشنبه در دومین همایش سالانه دفاتر ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سراسر کشور و کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اظهار داشت: کمیسیاریای پناهندگان سازمان ملل بسیار به ما کمک کرده و همراه ما بوده و به همین دلیل مشکلات کمتری نسبت به سایر کشورها در حوزه اتباع خارجی داریم.

وی افزود:  ما تلاش خواهیم کرد تا در سه حوزه بهداشت، آموزش و بهبود معیشت اتباع خارجی خدمات بهتر ی ارائه دهیم و این سه حوزه از اولویت‌های اصلی ما می باشد و عمده فعالیت های ما بر این اساس می باشد.

محمدی‌فر تصریح کرد: بیمه سلامت از جمله طرح‌هایی است که در کشور ما اجرا شد و این طرح در دنیا بی‌نظیر و باعث افتخار ما است که در کشوری زندگی می‌کنیم که این خدمات انسان دوستانه را ارائه می‌دهد واتباع بیگانه نیز از این بیمه استفاده می کنند .

وی خاطرنشان ساخت: ما در سال جار ی توانستیم در ادامه تکمیل بیمه سلامت طول بیمه را نیز از پنج ماه به یک سال برسانیم و تا پایان ۲۰۱۷ میلادی آن را ادامه خواهیم داد.

این مسئول تصریح کرد: بیشتر اتباع خارجی ازنظر مالی در شرایط بدی هستند به همین دلیل بیماری‌ها در آنها از فراوانی بالایی برخوردار است واستانداردهای بهداشتی و سلامتی در بین این افراد بسیار پایین است و معمولا برابر اعلام متخصصان حوزه بهداشت، این قشر با بیماری‌ها و مسائل سوء بهداشتی مواجه هستند و پایین بودن قدرت اقتصادی آنها این افراد را از درمان نیز دور نگاه داشته اما اکنون شرایطی فراهم شده که حتی فرانشیزها نیز از آنها دریافت نمی‌شود.

محمدی فرگفت: یکی دیگر ازبرنامه‌های این سازمان ، آموزش بود که به عنوان یکی از موضوعات اساسی و به عنوان یک اقدام بی‌نظیر در دنیا اجرا شد و طی دو سال گذشته ۷۷ هزار دانش آموزی که پدران و مادران آنها غیرمجاز بودند، در مدارس ثبت‌نام و مشغول تحصیل شدند ضمن اینکه خانواده‌های آنها نیز تحت مصونیت قرار گرفتند تا مشکلی در مسیر تحصیل ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشورافزود: در حال حاضر حدود ۴۲۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی و ۲۰ هزار جمعیت دانشجویی اتباع و مهاجران خارجی است که تمام این دانشجویان از پرداخت شهریه معاف شدند.

این مسئول یادآور شد: موضوع معیشت و بهبود وضعیت زندگی اتباع خارجی نیز اولویت سوم ما است که در این راستا ارائه کمک‌های نقدی برای اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد پیش‌بینی شده همچنین تلاش شده زنان سرپرست خانوار توانمند شوند.

وی از جذب یکصد میلیون دلار بودجه‌ بین‌المللی با کمک و حمایت کمیساریای امور پناهندگان خبر داد و افزود: ما آمادگی داریم که اگر پیشنهادات و طرح‌هایی در استان‌ها برای ساماندهی امور اتباع خارجی باشد، آن را عملیاتی کنیم.

محمدی‌فر تصریح کرد: یزد به عنوان یکی از استان‌های دارنده بالاترین تراکم جمعیتی در زمینه اتباع خارجی در کشور شناخته شده و میزبانی مردم و مسئولان این استان قابل تقدیر و تشکر است زیرا یزد از استان‌هایی است که تلاش‌های دلسوزانه‌ای در مورد اتباع خارجی دارد و در مواردی دارای عملکردی فراتر از برنامه‌های تدوین شده است.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.