مشهد- معاون شهرداری مشهد مقدس از برپایی شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ و روز جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ پذیرای علاقه مندان است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه مشهد اظهار داشت: در مشهد افزایش گل و گیاه در رفتارهای اجتماعی، سطح زندگی و نهادینه کردن توجه گل و گیاه در منازل اثر گذاشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: فضای سبز شهری مشهد با بالغ بر ۵۰ هکتار گل و گیاه تزئین شده است که از این میزان ۷۵ درصد گل‌های دائمی و ۲۵ درصد گل‌های فصلی را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: از مشکلات ما در بازارهای جهانی نظام تولید صنعتی، نبود سیستم حمل و نقل متناسب، کمبود نیروی متخصص است و امیداواریم برگزاری این نمایشگاه سبب تولید، اشتغال برای کشور شود و به تولید کنندگان شهر و استان‌مان کمک کند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در این نمایشگاه برنامه‌های جنبی از جمله آموزش شهروندان تدارک دیده شده است. امروز همچنین فاز نخست پارک چهل بازه در مساحت ۱۰ هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: موافقت‌های اولیه کمربند سبز حدفاصل بولوار فکوری تا نماز و بولوار نماز تا کمربند جنوبی که بالغ بر ۲۵۰ هکتار است، انجام شده و برای این پروژه ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل دولتی تخصیص پیدا کرده که به‌سرعت پس از تحویل زمین عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: در جهان در بخش گل و گیاه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار جابه‌جایی مالی انجام می‌شود که از این مقدار ۷۰ درصد آن به کشور هلند تعلق دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: متوسط سرانه مصرف گل در دنیا تقریبا ۷۵ شاخه است و در هر هکتار برای ۸ تا ۱۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۳ تا ۶ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: سهم ایران از ۱۲۰ میلیارد دلار یک درصد و ۴۴۰ هزار هکتار زیر پوشش گیاهان گلخانه‌ای است و حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر در این صنعت مشغول هستند. وضعیت آب و هوایی در ایران مساعد و کشورمان جزو ۱۵ کشور نخست جهان در این صنعت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.